سفری ترسناک به سرزمین هیولاها

اسم هیولا همیشه همراه با نوعی ترس و وحشت همراه است. هیولا موجودی افسانه‌ای است که معمولا در افسانه‌های کهن و یا داستان‌های ترسناک حضور دارد، و به همین خاطر است که اغلب زشت و ممکن است ترسناک یا آسیب رسان باشد. وقتی اسم هیولا به میان می آید ما را یاد داستان های عجیب غریب و فیلم های وهم انگیز و ترسناکی می اندازد . حالا مکانی را تصور کنید که پر است از مجسمه های غول پیکر این هیولاها! هر طرف را که نگاه کنید هیولا و مجسمه ای ترسناک و غول پیکر را می بینید که شبیه هیولاهای داستان های خیالی هستند .

S_Monster-Park-Dragon1

اگر می خواهید با این دنیای هیولاها آشنا شوید و داستان ساخته شدن این پارک عجیب را بدانید با ما سفری داشته باشید به این دنیای وهم انگیز!

image (1)

پارک Bomarzo پارک بسیار زیبا و در عین حال عجیب و غریب در کشور ایتالیا است که در ۹۶ کیلومتری شمال رم واقع شده و فقط یک ساعت با شهر تاریخی رم فاصله دارد . این پارک که به پارک هیولاها معروف شده است حدودا ۵۰۰ سال از عمرش می گذرد و مربوط به دوره رنسانس می باشد.

bomarzo-nymph-italyBomarzo_Monster_Park_9_by_Amor_Fati_Stock

این پارک اصلا شبیه بقیه پارک هایی که تا به حال دیده اید نیست، در این پارک شما سر راهتون مجسمه های غول پیکر و ترسناکی را می بینید که مربوط به قرن ۱۶ میلادی می باشد.

3931718153_fce56041b0_b

داستان ساخته شدن این پارک از این قرار است که فردی به نام پیر فرانچسکو اورسینی برای نشان دادن عشقش به زنی که عاشقش بوده دستور ساخت این مجسمه ها را داده است. در واقع فرانچسکو وقتی همسرش را از دست میدهد، همه غم و اندوه خودش را در این باغ تخلیه می کند. گفته می شود بعد از مرگ فرانچسکو این باغ تا ۴۰۰ سال تقریبا متروکه بوده و به فراموشی سپرده شده بود، ولی از سال ۱۹۵۴ دوباره این پارک رونق می گیرد و برای بازدید عمومی آماده می شود.

Monsters_park_Bomarzo-2B-5-

معروفترین مجسه ها یا همان هیولاهای این باغ مجسمه پسر دریاها، سگ سه سر، الهه عشق، فیل جنگی و سرباز می باشد که هر کدامشان افسانه های با مزه و شنیدنی به همراه دارند.

DSCN2776

image
اگر روزی به ایتالیا و شهر تاریخی رم سفر کردین حتما سری هم به سرزمین هیولاها بزنید!

3932456264_44bbfa49ab

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.