مونسانتو روستایی عجیب زیر صخره های غول پیکر

در اقصی نقاط جهان روستاهای عجیب و شگفت انگیز زیادی وجود دارد که روستای صخره های مونسانتو پرتغال یکی از این روستاهاست.

روستا مونسانتو (2)

در جنوب شرقی سرا دا استرلا در پرتقال روستای عجیبی به نام این روستای مونسانتو وجود دارد. این روستا در بین صخره ها بنا شده است. خانه ها ی فشرده شده بین صخره ها که راه های عبوری باریک و پر شیب دارند . معماران این روستا از این صخره ها به عنوان دیوار، بدنه و گاهی سقف خانه ها بهره جسته اند. شکل گیری این روستا به قرن ۱۶ باز می گردد.

روستا مونسانتو (4)

روستا مونسانتو (3)

شاید زندگی کردن در زیر سقفی که وزنش بیش از وزن یک کشتی تفریحی باشد برای خیلی ها ترسناک و غیر قابل تصور باشد ، اما بدون شک برای اهالی روستای مونسانتوی پرتغال که خانه های خود را در محوطه ای پر از صخره های بزرگ و غول پیکر بنا کرده اند چنین نیست. در این روستا که بر فراز کوه قرار دارد خانه ها در کنار، میان و حتی گاهی در زیر سنگ هایی ساخته شده اند که وزن برخی از آنها به ۲۰۰ تن هم می رسد.

روستا مونسانتو (7)

روستای مونسانتو که در شرق پرتغال نزدیک مرزهای اسپانیا واقع شده است ۲ هزار و ۴۸۶ فوت از سطح دریا ارتفاع دارد.

روستا مونسانتو (6)

روستا مونسانتو (1)

جالبی این روستا این است که طی قرن های گذشته تفاوت چندانی نکرده است به همین دلیل لقب پرتقالی ترین روستا را در پرتقال در سال ۱۹۳۸ از آن خود کرد و به عنوان اصیل ترین منطقه پرتغال معرفی شد که هر ساله پذیرایی خیل عظیمی از مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی است.

روستا مونسانتو (9)

امروزه دسترسی به این روستا با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی امکان پذیر است ولی محیط زیبای اطرافش باعث میشود بیشتر بازدید کنندگان توسط وسایل شخصی خود از این روستا بازدید کنند اما مهمترین و کارآمد ترین وسیله نقلیه مردم خود این دهکده الاغ و قاطر است چرا که در این ارتفاع و با این اوصاف جغرافیایی وسیله دیگری نمی تواند به آنها کمک کند.
روستا مونسانتو (5)

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.