سفر به بهشت گمشده کرمان؛ دلفارد

اگر از جیرفت به دلفارد بروید، حس سفر از طریق جاده چالوس به شما دست خواهد داد، همانقدر سبز و خنک و زیبا. دلفارد بهشتی از ییلاقات شهرستان جیرفت استان کرمان، هند کوچک ایران است. دلفارد پر است از درخت های پرتقال، گردو، انار و موز که آن را شبیه باغی از میوه های گوناگون کرده است. در دلفارد میوه های فصل گرم و فصل سرد را با هم یکجا می بینید. در کوهستان ها هم پسته وحشی، پونه، کهکم، ارچن، بادام کوهی، ارس، گون، درمنه، زیره و گیاهان دارویی دامنه ها را پر کرده اند.

دلفارد (4)

دلفارد مهد آبشارها هم نامیده می شود. آبشار کوه سیر، آبشار سرند کوه، آبشار زورک، آبشار دره تنگ، آبشار کوه نیمه و آبشار گلمای دخترکش از آبشارهایی هستند که در دلفارد می توانید ببینید.

دلفارد (5)

دهستان دلفارد در بخش ساردوئیه جیرفت قرار دارد و برای اقامت گردشگرانی که به آنجا سفر می کنند، یک پیشنهاد ویژه دارد. هتل بزرگ دلفارد که با همکاری بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را راه‌ اندازی شده است با معماری سنتی خود شما را به اقامت در خانه های شیروانی دار دعوت می کند. جایی که آشپزها غذاهای سنتی کرمان را جلوی چشم شما می پزند و نان تازه را از تنور هتل بیرون می آورند و سر سفره گردشگران می گذارند.

دلفارد (3)

راه‌های دسترسی به دلفارد:

راه های زمینی: برای رفتن به جیرفت راه زمینی را تنها برای کسانی توصیه می‌کنیم که وقت زیادی دارند و می‌توانند یک شبانه روز را در مسیر باشند. البته اگر مبدا را از تهران بگیریم، بنابراین هم می‌توانند با اتوبوس بروند و هم می‌توانند با قطار تهران ـ کرمان راهی شوند.

مسیر دسترسی هوایی: به هر حال همین ابتدای کار هم تکلیف موافقان سفر با هواپیما را روشن می‌کنیم.جیرفت فرودگاه دارد اما از آنجا که در حال تبدیل به یک فرودگاه بین‌المللی است در حال حاضر پروازی از تهران به باند آن فرود نمی‌آید. تا پیش از این تغییر و تحولات، ۲ پرواز روزانه از تهران به جیرفت و از جیرفت به تهران می‌رفت و برمی‌گشت.

مسیر دسترسی برای جنوبی‌ها: بنابراین شما در هر کجا هستید ابتدا خود را باید به کرمان برسانید، مگر این‌که در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان ساکن باشید. برای هرمزگان بویژه بندرعباسی‌ها فاصله‌ای نیست، اما برای کسانی که خود را به کرمان می‌رسانند باید ۳ ساعت جاده را درنوردید تا به جیرفت رسید. بعد از آن می‌توان خود را به دلفارد رساند.

دلفارد (1)

دلفارد (2)

دلفارد (6)

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.