رودخانه زیرزمینی و شگفت انگیز پورتو پرنسس

پارک ملی پورتو پرنسس یکی از مناطق حفاظت شده فیلیپین می باشد که در ۸۰ کیلومتری شمال شهر پورتو پرنسس، پالاوان واقع شده است. رودخانه ای که در این منطقه قرار دارد رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس نام دارد.

برای ورود به رودخانه زیرزمینی باید از شهر سابانگ کمی پیاده روی کرده یا قایق سواری کنید. قایق های گردشگری بازدیدکنندگان را در مسیری ناهموار که قندیل های عظیم الجثه آن را فراگرفته، راهنمایی میکنند.

پارک ملی پورتو پرنسس از سال ۱۹۹۲ مدیریت می شود. در سال ۲۰۱۰، گروهی از طبیعت گردان و زمین شناسان کشف کردند که این رودخانه زیرزمینی دارای طبقه دوم می باشد؛ به این معنی که در داخل غار آبشارهای کوچکی وجود دارند. آن ها همچنین از وجود یک گنبد در غار با ارتفاع ۳۰۰ متر بالاتر از رودخانه، اشکال صخره ها، خفاش های بزرگ، حفره عمیق آبی در رودخانه، کانال های رودخانه، یک غار عمیق دیگر، همچنین موجودات دریایی و غیره خبر دادند. مناطق عمیق تر این رودخانه زیرزمینی به دلیل فقدان اکسیژن، غیرقابل کشف هستند.

Puerto Princessa (12)

در تاریخ ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۱، رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس به طور موقت به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان انتخاب شد. این گزینش در ۲۸ ژانویه سال ۲۰۱۲ به طور رسمی تایید شد.

پارک ملی پورتو پرنسس دارای چشم انداز بسیار زیبایی از کوه های اطراف می باشد. طول غار رودخانه زیرزمینی سنت پائول بیش از ۲۴ کیلومتر بوده و شامل بخش طولانی ۸٫۲ کیلومتری از رودخانه کابایوگان است. این رودخانه پیش از اینکه روانه دریای غربی فیلیپین شود، در داخل غار جریان دارد و امکان قایق سواری تا ۴٫۳ کیلومتر را برای گردشگران خود فراهم می کند.

این غار زیبا مملو از سنگ های استالاکتیت و استالاگمیت و چندین اتاق بزرگ است که از جمله آن ها می توان به اتاق ۳۶۰ متری ایتالیایی اشاره کرد. این اتاق یکی از بزرگترین اتاق های غاری جهان می باشد. بخش پایینی این رودخانه با فاصله ۶ کیلومتر از دریا، در معرض تاثیرات جزر و مد قرار می گیرد.

در سال ۲۰۰۷، رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس به طولانی ترین رودخانه زیرزمینی جهان مشهور شد. لازم به ذکر است که در حال حاضر یک رودخانه زیرزمینی با طول ۱۵۳ کیلومتر در شبه جزیره یوکاتان در مکزیک، طولانی ترین رودخانه زیرزمینی می باشد.

این منطقه از تنوع زیستی بی نظیری برخوردار است و شامل یک اکوسیستم کوهستان و دریا می باشد و همچنین یکی از مهمترین جنگل های آسیا را در خود جای داده است.

پارک ملی پورتو پرنسس در ۴ دسامبر ۱۹۹۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

Puerto Princessa (1)

Puerto Princessa (2)

Puerto Princessa (3)

Puerto Princessa (4)

Puerto Princessa (5)

Puerto Princessa (6)

Puerto Princessa (7)

Puerto Princessa (8)

Puerto Princessa (9)

Puerto Princessa (10)

Puerto Princessa (11)

Puerto Princessa (13)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.