کلبه ای با چشم انداز زیبا در ارتفاع ۲۵۰۰ متری

استراحت در این کلبه بالای کوه با چشم انداز کوه های آلپ ایتالیا ، برای هرکسی که درش را بزند رایگان است. برای این کار کافیست ۲۵۰۰ متر پیاده روی کنید تا به قله کوه برسید!

0_1 1_1

9_1

طراحی این کلبه کوچک به گونه ایست که مانع جمع شدن برف در زمستان می شود و بازشوی رو به جنوب آن باعث می شود برفی که در زمستان مقابل در جمع می شود سریعتر ذوب شود.

4_1

به علت ارتفاع زیاد، مصالح برای ساخت این کلبه در بیش از ۱۸ سفر توسط هلی کوپتر برده شد. یک تیم ۱۲ نفره از کارگران حرفه ای، داوطلبان امداد کوهستان و .. تنها در یک روز ساخت این کلبه ۱۶متری را به پایان رساندند.

5_1 8_1

البته در ارتفاعات بسیار پایین تر هم کلبه هایی به این صورت برای استراحت کوهنوردان ساخته شده اند اما برای اقامت در آنها ناچارید هزینه ای پرداخت کنید. حتی بعضی از آنها در تابستان کارگرانی برای نظافت یا آشپزی هم دارند.

2_1

منبع: لاپلاس

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.