تبریز به عنوان “پایتخت فرش دستباف جهان” به ثبت رسمی یونسکو رسید

خبرگزاری ارک ـ  با تبریک به آذربایجان بزرگ ،  تبریز به عنوان “پایتخت فرش دستباف جهان” به ثبت رسمی در یونسکو رسید، هر شهری نمیتواند در یک بخش به عنوان پایتخت در کل جهان انتخاب شود. این روز بزرگ را به همه ملت آذربایجان و قشر زحمت کش فرشبافان تبریز تبریک عرض می کنیم.

اسماعیل جبارزاده امشب در دیدار اعضای هیئت رئیسه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با بیان اینکه مردم تبریز از شنیدن خبر انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش خرسند شدند، اظهار داشت: فرش با زندگی مردم این دیار در هم آمیخته و این اقدام موجب خرسندی آنان شد و پیام‌های تشکر زیادی را از طرف اتحادیه‌ها، تجار و بافندگان فرش دریافت کردیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تقدیر از اعضای هیئت ارزیابی کننده افزود: تشکر ویژه خود را از طرف مردم اعلام می‌داریم.

وی گفت: در زمینه تولید فرش دستباف در تبریز تاکید بر استفاده از رنگ‌های طبیعی است و روش‌های سازگاز با محیط زیست را به کار می‌بریم.‌

جبارزاده گفت: امیدواریم روند استفاده از روش‌های سازگار با محیط زیست هر ساله بیشتر از گذشته شود و در استان‌های دیگر نیز این روش مورد استفاده و استقبال بیشتری باشد.

بهمن نامورمطلق، معاون سازمان صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز در این نشست با اشاره به مراحل انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان یادآور شد: در این راه نشست‌های هماهنگی متعدد و نیز بازدیدهای زیادی انجام شد تا این فرآیند به اتمام برسد.

حسین نجاتی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز از تشکیل ستاد فرش در استان خبر داد و گفت: محلی برای احصاء مشکلات فرش‌بافان و فرش فروشان تشکیل شده و در این زمینه برنامه‌های هماهنگی انجام می‌شود.

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.