کارگاه آموزشی تخصصی برنامه ریزی محیطی گردشگری برگزار شد

کارگاه آموزشی تخصصی برنامه ریزی محیطی، ژئوتوریسم و گردشگری روستایی با هدف به روزرسانی دانش تخصصی کارشناسان معاونت گردشگری و فعالین بخش خصوصی این حوزه برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کارگاه آموزشی برنامه ریزی محیطی، ژئوتوریسم و گردشگری روستایی که با تدریس «مالکوم جی. ام. کوپر» و «کاظم وفاداری مهریزی» برگزار شد مباحثی چون بررسی نمونه های موفق مدیریت منابع در حوزه گردشگری روستایی، شیوه های تعامل میان جوامع محلی و گردشگران، نحوه الگوسازی روش های توسعه ژئوتورسیم در کشور و نیز بالا بردن کیفیت تجربه گردشگران مطرح شد.

در این جلسه با تشریح  اینکه راه حل توسعه و رفع چالش های حوزه گردشگری روستایی، سیاست گذاری، برنامه ریزی و آموزش تخصصی به شمار می آید؛ انتقال ارزش میراث منابع طبیعی و حافظت از آن با همراهی مشترک جوامع محلی  وگردشگران، تعریف محصولات و داشته های بومی و محلی روستا در قالب جاذبه های گردشگری و راهکارهای توسعه پایدار با پرسش و پاسخ حاضرین، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است «کاظم وفاداری مهریزی» دارای تخصص دکتری گردشگری و مهمان نوازی و فوق دکتری گردشگری روستایی ژاپن و «مالکوم جی. ام. کوپر» دکتری برنامه ریزی محیطی از دانشگاه بیرمنگام انگلستان، تحقیقات علمی، پژوهشی و کتب تخصصی متنوعی را در حوزه صنعت گردشگری دارا هستند که با انتقال جدیدترین مباحث علمی در حوزه برنامه ریزی محیطی، ژئوتوریسم و گردشگری روستایی بر غنای دانش حاضرین افزودند.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی مذکور روز یکشنبه، ۸ شهریورماه جاری از ساعت ۹ الی ۱۲ در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری سازمان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.