نهادینه شدن سرمایه های صنعت گردشگری کشور با تعاملات فرابخشی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهادینه شدن سرمایه ها و استعدادهای صنعت گردشگری کشور را با تقویت همکاری و تعاملات فرابخشی در نظام سیاست گذاری برنامه ششم توسعه، امکانپذیر دانست.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در نخستین نشست کمیته برنامه ریزی گردشگری که با هدف تحقق اهداف نظام تدوین برنامه ششم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برگزار شد؛ گفت: موضوع این نشست پیگیری مطالبات بخش گردشگری از دستگاه های اجرایی در راستای تحقق اهداف کیفی و کمی سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر پنج برابر شدن ایرانگردان خارجی انتخاب شده است تا بر مبنای آن سنگ بنای حضور جدی در برنامه ششم توسعه با تکیه بر تعاملات فرابخشی گذاشته شود.

وی خطاب به ارگان های اجرایی حاضر و تاثیر گذار در امر سفر گفت: صنعت گردشگری جزو معدود صنایعی است که بیش از ۳۰ دستگاه و نهاد در پیشبرد آن تاثیر مستقیم دارند و تنها با تشکیل شبکه ای منسجم و یکپارچه از تعاملات فرابخشی می توان به این مهم دست یافت.

رحمانی موحد افزود: لازمه نهادینه شدن استعدادها و سرمایه های حوزه گردشگری و در پی آن انتظار پیامدهای مطلوب از این صنعت با اصلاح قوانین، احکام، روش ها، دیدگاه ها و در یک کلام با فرهنگ سازی ملی به منظور همکاری های فرابخشی ارگان های متولی مربوطه محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ارتباطات و تعاملات مطلوبی در راستای ارتباط چند سویه فرابخشی انجام گرفته است؛ خاطر نشان کرد: حال باید تلاش کرد تا بر مبنای الگوی برنامه ششم توسعه شاخص های موجود را تحکیم ببخشیم و در بطن امور اجرایی شکوفا سازیم.

این مقام مسئول در پایان ضمن تشریح سرفصل های همکاری، دستاورد نشست های مشابه ذیل کمیته برنامه ریزی گردشگری را مشارکت دستگاه های اجرایی کشور و هماهنگی آنها برای تنظیم روابط و ایفای مسئولیت هرکدام در حوزه صنعت گردشگری عنوان کرد.

گفتنی است وزارت خانه های امورخارجه، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، امور اقتصاد و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت و معدن و تجارت و سازمان های محیط زیست، صدا و سیما و حج و زیارت و نیز صاحب نظران تشکل های خصوصی از جمله اعضای این کمیته بودند که طی اظهاراتی نظرات خود را در خصوص راهکارهای تقویت تعاملات فرابخشی و تحقق اهداف برنامه ششم اعلام نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.