رواج گردشگری سیاه در ژاپن

جزیره جذامی‌ها تا روستاهای تخریب شده توسط سونامی و فاجعه اتمی، از جمله جاذبه‌های گردشگری هستند که روز به روز استقبال از آنها در کشور ژاپن بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزایش پدیده‌ای تحت عنوان «گردشگری سیاه» در حالی در ژاپن رو به افزایش است که یک فصلنامه تخصصی نیز در این زمینه انتشار خود را آغاز کرده و به جای دعوت از گردشگران به بازدید از رستوران‌های سوشی‌، ساختمان‌های تاریخی و چایخانه‌های سنتی‌، آنها را به بازدید از مناطقی چون جزیره جذامی‌ها‌، مناطق تخریب شده توسط فاجعه اتمی،‌ سونامی و بقایای جنگ جهانی دوم فرامی‌خواند.

این مجله که عنوان آن نیز «گردشگری سیاه» است در اولین شماره خود که ۹۶ صفحه داشت گزارشی مفصل از جزیره نگهداری بیماران مبتلا به جذام در منطقه دوردست «اوکایاما» منتشر کرد.

به گزارش دیلی تلگراف‌، پدیده «گردشگری سیاه» در ژاپن از سال ۲۰۱۱ و به ویژه پس از زلزله سونامی و فاجعه اتمی متعاقب آن رواج بیشتری پیدا کرد و از آن زمان جمعیت رو به افزایشی از گردشگران برای بازدید از این مناطق حادثه دیده نظیر منطقه سونامی‌زده «توهوکو» در شمال شرقی ژاپن و همچنین تک درخت سرو باقی‌مانده از یک جنگل با ۷۰ با هزار اصله درخت سرو در منطقه «ریکوزنتاکاتا» به آنجا سفر می‌کنند.

«آکی‌را ایدا»، استاد ژاپنی دانشگاه در رشته مطالعات گردشگری در این‌باره عنوان می‌کند: ژاپن از زمان‌های باستان شاهد بلایای طبیعی بسیاری بوده، بنابراین مورد مناسبی برای گردشگری سیاه است. حادثه نیروگاه اتمی فوکوشیما نیز در کنار مناطق تخریب شده توسط بلایای طبیعی از دیگر محوطه‌های مورد استقبال توریست‌ها است. گردشگری سیاه راهی جدید برای به کمک به جوانان برای لذت بردن از سفرها است.

این استاد دانشگاه در ادامه می‌افزاید: معتقدم اساس گردشگری سیاه مشاهده این بلایاست، چرا که گردشگری در افزایش آگاهی مردم نسبت به این تزاژدی‌ها کمک می‌کند و موجب می‌شود نسل آینده رویدادهای اسفناک گذشته را فراموش نکنند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.