برگزاری پنجمین جشنواره کشوری بومی و محلی با اسب در کردستان

برای پنجمین سال متوالی در کنار مسابقات استقامت، جشنواره کشوری بازی های بومی و محلی با اسب نیز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کردستان؛ پنجمین دوره این جشنواره ۱۸ شهریور ماه امسال در مجموعه ورزشی شاهو واقع در شهرک سعدی سنندج برگزار می شود و شرکت کنندگان در مسابقه استقامت هم می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

اقبال میهمی مسئول برگزاری هفتمین دوره مسابقات استقامت و پنجمین جشنواره بازی های بومی و محلی با اسب  گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی در چهار رشته شامل مارپیچ، امداد، پرچم برداری و زیبا سواری برگزار می شود.
وی به تاریخچه و اهمیت هرکدام از بخش های مذکور اشاره کرد و ادامه داد: بخش مارپیچ به منظور نشان دادن توانایی سوارکار در مسیرهای انحرافی، بخش امداد برای توقف ناگهانی در پرتگاه ها، پرچم برداری هم یکی از رسوم پیشینیان ما در مراسم های عروسی درنظرگرفته شده است.
وی با بیان اینکه این مسابقات با هدف  نشان دادن چابک سواری سوارکاران منطقه برگزار می شود، عنوان کرد: بازی های بومی و محلی با اسب در سال ۹۲ به عنوان اثر معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مسئول برگزاری هفتمین دوره مسابقات استقامت و پنجمین جشنواره بازی های بومی و محلی با اسب ادامه داد: حق ثبت نام در مسابقات استقامت براساس آنچه از سوی فدراسیون تعیین شده برای مسافت ۹۰ کیلومتر ۱۵۰ هزار تومان و برای ۱۲۵ کیلومتر هم ۳۰۰ هزار تومان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی کمپ گردشگری با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خبر داد و یادآور شد: در این کمپ که بزودی افتتاح می شود، تورهای طبیعت گردی چند روزه به وسیله اسب برگزار می شود.

منبع:میراث آریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.