سفر معنوی پانزدهمین کاروان پیاده کربلا، از مشهد مقدس آغاز می شود

مدیرمجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم (عج) مشهد مقدس و مسئول کاروان پیاده انصار الحسین (ع) گفت: پانزدهمین کاروان پیاده کربلای معلی جمعه این هفته ۲۷ شهریورماه (چهارم ذی الحجه) سفر معنوی خود را با هدف زیارت بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع)،  از مشهد مقدس، پایتخت معنوی ایران به سمت کربلای معلی آغاز می کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی؛  محمد رجبی مدیرمجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم (عج) مشهد مقدس با اعلام این خبر افزود: سفر معنوی این کاروان در روز جمعه بعد از قرائت دعای ندبه و زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع)، با بدرقه مردم ولایت مدار مشهد مقدس و مسئولان پایتخت معنوی ایران و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور آغاز می شود.
وی گفت: کاروان پیاده انصار الحسین (ع)، به یاری خدا و مدد اهل بیت (ع)، امسال نیز برای پانزدهمین سال سفر معنوی خود را از جوار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع)، با پای پیاده آغاز و بعد از طی صد ها کیلومتر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده و از آنجا به سمت کربلای معلی و حرم نورانی حضرت اباعبداللله الحسین (ع)، ادامه مسیر می دهد.
وی افزود: این کاروان متشکل از ده ها نفر از دلدادگان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، می باشد که در روز جمعه این هفته ۲۷ شهریورماه بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الجج علی بن موسی الرضا (ع)، به سمت کربلای معلی حرکت می کنند.
رجبی در تشریح برنامه حرکت و بدرقه کاروان پیاده انصار الحسین (ع)، یادآور شد: صبح روز جمعه ۲۷ شهریورماه جاری مراسم دعای ندبه در مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم واقع در شهرک شهید رجایی مشهد با حضوراقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهداء و اعضاء پانزدهمین کاروان پیاده کربلای معلی  برگزار می شود که سخنران اصلی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور است.
وی گفت: این کاروان سپس برای زیارت بارگاه حضرت امام رضا (ع)، به حرم مطهر مشرف و پس از زیارت بارگاه حضرت شمس الشموس و شرکت در مراسم عبادی – سیاسی نماز جمعه، از جوار بارگاه مقدس حضرت امام رضا (ع)،  سفر معنوی خود را با پای پیاده به مقصد کربلای معلی آغاز می کنند.
مسئول کاروان پیاده انصار الحسین (ع)، در ادامه گفت: این کاروان پس از عبور از شهرهای تربت حیدریه، بجستان، فردوس، طبس، خوروبیابانک، نائین، ورزنه، شهرضا، دهاقان، بروجن، لردگان، ایذه، اهواز، آبادان و خرمشهر به شلمچه خواهد رسید و از مرز شلمچه وارد عراق می شود.
رجبی یادآور شد: حرکت کاروان پیاده انصار الحسین(ع)، تنها یک سفربا پای پیاده نیست بلکه هدف اصلی حرکت این کاروان انتقال پیام عاشورا و تبیین قیام حضرت سید الشهداء(ع) از شهری به شهر دیگر است و این کاروان در طول مدت سفر معنوی خود شهر به شهر و نقطه به نقطه به تبیین قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نشر و گسترش معارف اهل بیت (ع) می پردازد.
وی خاطر نشان کرد: مردم ولایت مدار مشهد مقدس برای حضور در مراسم معنوی دعای ندبه و بدرقه کاروان پیاده کربلا می توانند صبح جمعه این هفته (۲۷ شهریورماه) در مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم واقع در شهرک شهید رجایی، مقابل حر ۲۳ حضور یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.