برگزاری هفتمین دوره مسابقات کشوری استقامت در قطب سوارکاری ایران

کردستان قطب سوارکاری استقامت ایران ۲۰ شهریور ماه میزبان هفتمین دوره مسابقات سوارکاری استقامت کشوری در مسافت های ۹۰ و ۱۲۵ کیلومتر است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کردستان؛  هفتمین دوره مسابقات سوارکاری استقامت کشور در مسافت های ۹۰ و ۱۲۵ کیلومتر روز جمعه ۲۰ شهریور ماه سال جاری در مرکز سوارکاری کُردان سنندج به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، هیئت سوارکاری استان، اداره کل ورزش و جوانان استان و شرکت خوراک دام سورنا برگزار می شود..
دبیر هیئت سوارکاری کردستان در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج با بیان اینکه کردستان در رشته استقامت در کشور حرف برای گفتن دارد، گفت: سوابق حضور تیم سوارکاری استقامت کردستان در مسابقات بین المللی و ملی به سال ۴۷ برمی گردد و همواره تیم اول کشوردر این رشته بوده است.
شاهین تیمن عنوان کرد:هر سال چندین دوره مسابقات استقامت در سطح کشور برگزار می شود که اولین دوره آن همواره در کردستان برگزار شده است.
وی اظهارداشت: در هفتمین دوره برای نخستین باردر کشور مسابقات سوارکاری استقامت در مسافت ۱۲۵ کیلومتر برگزار می شود.
وی بیان کرد: تاکنون ۱۳ استان کشور ازجمله کرمان، خوزستان، کرمانشاه، یزد، اصفهان، لرستان، کرمانشاه و کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند.
دبیر هیئت سوارکاری کردستان با اشاره به اینکه هر سال در مسابقات استقامت که در کردستان برگزار می شود شاهد بیشترین شرکت کننده هستیم، ادامه داد: ۸۰ راس اسب و سوارکار در این دوره از مسابقات شرکت داشتند و پیش بینی می شود امسال تعداد شرکت کنندگان از این تعداد هم بیشتر باشد.
تیمن به شرایط شرکت در این مسابقات اشاره کردو گفت: این مسابقات ابتدا در سطح استانی و در مسافت های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ کیلومتر برگزار می شود و آنگاه سوارکارانی که این مراحل را با موفقیت طی کنند به مرحله کشوری که در مسافت های بیش از ۹۰ کیلومتر برگزار می شود راه می یابند.
وی شرط سنی برای شرکت در این مسابقات را بالای ۱۴ سال هم برای بانوان و هم آقایان ذکر و عنوان کرد: در مسابقات استقامت همواره شاهد حضور ۱۰، ۱۵ سوارکار زن هم هستیم.
دبیر هیئت سوارکاری کردستان با بیان اینکه ۹۸۰ راس اسب تاکنون در استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۴۵۰ راس آن در سنندج بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.