استقبال بی نظیر از سومین جشنواره انگور ارومیه

مردم ارومیه استقبال بی نظیری از سومین جشنواره انگور ارومیه می کنند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ؛ جلیل جباری با اعلام این خبر گفت : با هماهنگی های انجام شده با شهرداری و شورای شهر ارومیه امسال شاهد حضور بیش از بیست هزار نفر بازدید کننده در هر روز از جشنواره هستیم .
وی هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را آشنا ساختن مردم و بخصوص نسل جوان با فرهنگ و آداب تاریخی عنوان کرد و افزود : در این جشنواره به همت شهرداری ارومیه کلبه های روستایی ، محل های پخت شیره انگور و استحصال فرآورده های انگور کاملاً بشکل قدیمی ساخته شده و با حضور کودکان در این محل ها ، بازیهای محلی و بومی اجرا می شود .
جباری برگزاری جشنواره انگور را بهانه سفر خیلی از هموطنان به ارومیه ارزیابی کرده و توضیح داد : براساس تبلیغات و دعوت های بعمل آمده از بخش های مختلف دولتی و خصوصی شاهد حضور هموطنان از استانهای همجوار مانند آذربایجان شرقی ، زنجان ، اردبیل ، کردستان و حتی قزوین در این جشنواره هستیم .

وی اجرای برنامه های فرهنگی را درحاشیه این جشنواره بسیار جذاب دانسته و افزود : پخت خاگینه ۳۰ متری با شیره انگور و پخت آش دوغ و توزیع رایگان آن بین بازدیدکنندگان و اهداء یک سبد کوچک انگور تازه به افرادیکه به محل جشنواره وارد     می شوند از برنامه هایی است که توانسته تعداد بازدیدکنندگان را روز به روز افزایش دهد .
جباری در انتها اجرای موسیقی محلی را یکی دیگر از برنامه های این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد : با هماهنگی انجام شده با گروه های موسیقی برنامه های اجرای زنده توسط گروه های مختلف موسیقی برای علاقه مندان اجرا شده و هم چنین عاشق های ارومیه ای با اجرای زنده با ساز عاشقی توانسته اند فرهنگ گذشته گان را به هنگام چیدن و استحصال فرآورده های انگور آشنا سازند .

گفتنی است سومین جشنواره انگور از تاریخ  ۲۴/ ۰۶/ ۹۴ در محل دهکده ساحلی چی چست ارومیه شروع شده و تا ۲۸/۰۶/۹۴ ادامه خواهد داشت که بدلیل استقبال بی نظیر مردم از این جشنواره احتمال تمدید آن فراوان خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.