ارتقا صنعت غذا از عوامل توسعه است

معاون دبیر کل اکو ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی غذا کشورهای عضو اکو- جاده ابریشم گفت:  این جشنواره موجب احیای فرهنگ ساکنان مسیر جاده ابریشم و آشنایی آن ها با یکدیگر است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی  زنجان؛ ماراش اوغلی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضواکو- جاده ابریشم ، غذا را دروازه فرهنگ محلی و ملی  برشمرد و افزود: غذا فرهنگ مردم منطقه را به نمایش می گذارد و برای توریست جذابیت دارد.
وی خاطر نشان کرد: مردم امروز در پی چشیدن غذاهای متنوع و سالم هستند بنابراین یکی از راه های توسعه توجه به صنعت غذایی است.
معاون دبیر کل اکو با بیان اینکه غذا می تواند دربازاریابی، اقتصاد و فرهنگ نقش داشته باشد تصریح کرد: می توان با  رقابت و تنوع بخشی به صنعت غذای سالم این زمینه اقتصادی فرهنگی را تقویت کرد.
ماراش اوغلی ارتقا سطح کیفی غذاها، حمایت از رستوران ها و تولیدات محلی  بر مبنای هویت بومی را در بخش غذا ضروری دانست و یادآور شد: امروزه ۳۰ درصد هزینه های سفر در بخش غذا صرف می شود بنابراین ظرفیت  مطلوبی برای سرمایه گذاری است.
وی  برگزاری نخستین جشنواره بین المللی غذا کشورهای عضو اکو- جاده را  مایه مباهات خواند و ابراز کرد: باعث افتخار است که این جشنواره در ایران برگزار می شود و مطمئنم مردم زنجان با میهمان نوازی  بسیار مناسب خود موجب رونق و گسترش این جشنواره خواهند شد.

ایران برای توسعه نیازمند مدرنیزاسیون است

ماراش اوغلی همچنین  در حاشیه  این آیین افتتاحیه اظهار کرد: ایران در حوزه گردشگری  و تجارت ظرفیت های مناسبی دارد اما باید برای رونق آن به ایجاد و تکمیل زیرساخت های موردنیاز بپردازد.
معاون دبیر کل اکو  با بیان اینکه ایران کشوری زیبا و دارای پتانسیل رشد است گفت: برای اینکه ایران توسعه یابد و گردشگری آن رونق بگیرد باید مدرن ترشده و زیر ساخت های آن  تکمیل شود.

وی راهسازی، هتل سازی،استاندارد سازی  و تجهیز سیستم حمل و نقل، تسهیل جابجایی پول و صدور ویزا را برای  جذب گردشگر به ایران ضروری دانست.

معاون دبیر کل اکو با اشاره به رونق صنعت گردشگری در ترکیه  بیان کرد: ترکیه به گردشگری به عنوان یک صنعت می نگرد در نتیجه با فراهم کردن زیر ساخت های  نرم افزاری و سخت افزاری توام با هم  تونسته به نحو مطلوبی رشد کند.
ماراش اوغلی ابراز کرد: ترکیه همچنین  از توان و الگوهای کشورهای موفق در گردشگری استفاده کرده و رونق  بیشتری به گردشگری بخشیده است.
معاون دبیر کل اکو، با بیان اینکه اکو می تواند زمینه ترغیب مردم برای سفر به کشورهای عضو اکو اعم از ایران را فراهم کند افزود: اکو با کشف فرصت های توریستی  و معرفی آن به کشورهای مختلف می تواند  در توسعه و رونق کشورها موثر باشد.
ماراش اوغلی گفت: اکو می تواند ظرفیت های تورسیتی اشتغال، سلامت، تحصیل، صنعت، کشاورزی و.. را احصا و زمینه تبادلات فرهنگی اقتصادی را فراهم کند.
وی تصریح کرد: ایران مردمی پویا دارد و می تواند با تکیه بر منابع انسانی و تقویت ظرفیت های موجود ازاین بسترها به نحو مطلوبی  استفاده کند.
ماراش اوغلی در بدو ورود به زنجان در بازدیدی که از بازار زنجان داشت ، زنجان را دارای فرصت های مناسب برای توسعه  عنوان  و تاکید کرد: برای  بهره برداری بیشتر از این ظرفیت باید شهر مدرن تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.