آشنایی با موزه دکتر حسابی

موزه دکتر حسابی چند ماه پس از فوت وی، در اواخرسال ۱۳۷۱ و در منزل مسکونی او افتتاح شد.موزه پروفسور حسابی، در قسمت ویژه‌ای از محل زندگانی وی و با قدمت نزدیک به ۱۰۰ سال در تهران در محله قدیمی مقصودبیک تجریش، در منطقه بسیار سرسبز و زیبا، تا چند سال قبل کوچه باغ های چهارراه حسابی نامیده می شد، قرار دارد.

-دکتر-حسابی-تهران (1)-1423910536

موزه (گنجینه) پروفسور حسابی (پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران)، به همت خانواده و همیاران ایشان، ایجاد شده است تا مکانی باشد توانا، برای حفظ آثار استاد دکتر سید محمود حسابی (بنیانگذار دانشگاه و بسیاری از مراکز علمی, آموزشی, صنعتی, فرهنگی و پژوهشی کشور) و نشان دهنده محیطی فرهنگی، برای اهل فضل، دانش خواهان، دوست داران علم، پژوهش و فرهنگ.

3227
این موزه در طبقه سوم و در ضلع غربی منزل دکتر حسابی راه‌اندازی شده و مساحتی حدود ۴۰ مترمربع دارد که شامل وسایل شخصی دکتر از جمله پوشاک‌، مسواک‌، عینک‌، شانه‌، خودکار، دفتر یادداشت و وسایل دست‌ساز وی، لوح تقدیر و مدارک تحصیلی و علمی‌، مدال‌ها و نشان‌ها، عکس‌های خانوادگی‌، اسباب بازی فرزندان و نوه‌ها، هدایای خانوادگی و… است‌.

در این موزه همچنین آثار تقدیمی به دکتر حسابی شامل تابلوی نقاشی‌، تابلوی خط‌، فرش و صنایع دستی همراه با وسایل شخصی و تمام آثار تألیف و ترجمه شده وی به نمایش گذاشته شده است‌.

dr-hesabi-kod-_2_
بخش‌های فعال در موزه دکتر حسابی:

* بخش فرهنگی که وظیفه چاپ‌، جمع آوری‌، تدوین‌، تجدید چاپ و ترجمه آثار وی را بر عهده دارد

* بخش تحقیقات علمی که درباره زندگی و آثار دکتر حسابی فعالیت می‌کند

بازدید از موزه در سه نوبت، با هماهنگی قبلی و حداکثر ۲۵ نفر، به طور رایگان از ساعت ۸ الی ۱۶ امکان‌پذیر است.

موزه دکتر حسابی: خیابان تجریش‌، خیابان مقصود بیک‌، خیابان دکتر پروفسور حسابی‌، پلاک۸

منبع: بیتوته

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.