گردشگری یونان جان دوباره‌ای گرفت

با اختصاص کمک مالی جدید به دولت یونان، اولین نشانه‌ها از رونق دوباره صنعت گردشگری این کشور مشاهده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت آلمان چندی پیش اعلام کرد، برای سومین‌بار به داد اقتصاد بیمار کشور یونان می‌رسد. با اعلام این خبر، آمار رزرو هتل‌ها و تعداد ورود گردشگران به این کشور افزایش پیدا کرده است.

سیزدهم جولای بود که دولت «آنجلا مرکل» برای کمک مالی به یونان اعلام آمادگی کرد. طبق آماری که تورگردان‌ها و خطوط‌ هوایی منتشر کرده‌اند، از آن زمان تاکنون، استقبال مسافران خارجی رشد چشمگیری را شاهد بوده است.

درآمد حاصل از گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی یونان محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۹ میلیارد دلار از درآمد حاصل از تولید داخلی یونان از صنعت گردشگری به دست آمد و این به معنای ۹٫۵ درصد کل تولید ناخالص ملی این کشور است.

در نتیجه رکود اقتصادی و بحران مالی که این کشور اروپایی با آن روبرو است، درصد رزرو هتل‌ها طی ماه ژوئن و اوایل جولای امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش وال استریت ژورنال، مهم‌ترین خط هوایی یونان در تابستان امسال تعداد پرواز‌هایش از دیگر کشورهای اروپایی به مقصد آتن را ۳۰ درصد افزایش داده و دیگر ایرلاین‌ها ۱۰ پرواز روزانه از و به آتن اضافه کرده‌اند. یونان با جاذبه‌های پرطرفدارش یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری لوکس جهان شناخته می‌شود.

براساس نتایج پژوهشی که انجمن مسافران بین‌المللی اروپا در میان ۲۲ هزار و ۵۰۰ گردشگر انجام داده،‌ مسافران کشورهای اروپایی با اقتصاد قوی بیشتر تمایل دارند در شرایط کنونی که یونان با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، راهی این کشور شوند.

۷۲ درصد از آلمانی‌هایی که در پنج سال گذشته یونان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند‌، شرایط سیاسی و اقتصادی را در منفی شدن دیدگاه‌شان نسبت به این کشور دخیل دانسته‌اند. این در حالی است که ۹۳ درصد اسپانیایی‌ها این مسائل را نادیده گرفته و گفته‌اند که اوضاع سیاسی و اقتصادی روی نظراشان درباره یونان تاثیر چندانی ندارد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.