ژئوپارک قشم را بهمن‌ماه امسال جهانی می‌کنیم

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت که تا بهمن ماه تلاش می‌کند تنها ژئوپارک خاورمیانه را دوباره جهانی کند در این راه هر هزینه‌ای که لازم باشد می‌دهد و معطل تخصیص اعتبارات دولتی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به جزیره قشم، ژئوپارک قشم بازهم موضوع اصلی صحبت‌های خبرنگاران گردشگری و مدیران جزیره قشم تبدیل شد. این بار در اتاق جلسات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این سازمان وعده‌های دیگری درباره تکمیل پروژه‌های ناتمام قشم داد مهمترین این وعده‌ها مربوط می شد به بهمن ماه همین امسال.

او و مدیرانش معتقدند که هر آنچه باید در محدوده ژئوپارک قشم انجام داد باید همین امسال تکمیل شود. آنها مدعی هستند که تا وقتی در این سازمان مسئولند باید ژئوپارک را از گزند آسیب های آینده نجات داده و ارتقا دهند.

حمیدرضا مومنی در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: پیش از این ژئوپارک قشم با دو اثر به ثبت جهانی رسیده بود اما مشکلاتی به وجود آمد و دوباره می‌خواهیم با همکاری سازمان میراث فرهنگی، ژئوپارک قشم جهانی شود، به همین منظور کارگروهی تشکیل دادیم که ۹ پروژه را بازسازی کنند و بر اساس استانداردهای جهانی بتوانند نقاط ضعف را مرتفع و آنها را برای بازدید گردشگران طبیعت آماده کنند.

وی افزود: تنها کاری که توانستیم انجام دهیم این است که مسئولان تراز اول را نسبت به ژئوپارک تحریک کنیم تا اجازه بدهند ژئوپارک قشم جایگاه خود را داشته باشد. یکی از دلایل جهانی شدن ژئوپارک این است که از تعرضات آینده به آن جلوگیری شود چون معتقدیم نباید در آن جاده بسازند، بلکه باید ژئوپارک قشم حفظ شود. همه تلاش ما این است که تا پایان بهمن‌ماه تمام برنامه‌ها از جمله استانداردهای ژئوپارک جهانی را به منصه ظهور برسانیم و با ایجاد فضاهای مناسب، اطلاعات کافی و امکانات اولیه مناسب در اختیار بازدیدکنندگان از ژئوپارک قرار گیرد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.