توافق وین زمینه ورود ۷۰ میلیون گردشگر به ایران را فراهم کرد

خبرگزاری ارک: مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد( یونسکو) گفت: توافق وین زمینه ورود ۷۰ میلیون گردشگر اروپایی و آمریکایی به ایران را فراهم کرد.

عبدالمهدی مستکین در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی شهر اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: مسوولان فرهنگی ایران باید برای استفاده از این صنعت عظیم در راستای معرفی مشاهیر، بناها و صنایع دستی نقاط مختلف کشور به تمام نقاط جهان برنامه ریزی های کاربردی و بلند مدت تدوین کنند.

وی اضافه کرد: ایران جزو چهار حوزه تمدنی دنیا محسوب می شود اما حدود دو درصد ازصنعت توریسم جهان را به خود اختصاص داده که این امر نشانگر وجود زمینه فعالیت و تلاش در این بخش است .

مستکین خاطرنشان کرد: بازار تاریخی اراک به عنوان نمونه ای شاخص از معماری ایرانی و اسلامی و خلاقیت های هنری می تواند در جذب گردشگران به این استان اثر گذار باشد.

وی حفظ هویت استان مرکزی را در گرو مرمت آثار تاریخی در این استان و ثبت جهانی بازار اراک دانست و اظهار کرد:

بناهای تاریخی مرکز شهر اراک به خصوص بازار این شهر از منظر معماری در تمام نقاط کشور بی نظیر است و مدیریت صحیح این میراث گرانبها می تواند در افق آینده استان مرکزی زمینه ساز جذب و چرخش سرمایه باشد.

وی ادامه داد: مسوولان و نهادهای مربوطه باید در راستای شناساندن جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان مرکزی بیش از پیش تلاش کرده و زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنند.
مستکین اضافه کرد: میرزاتقی خان امیر کبیر و فخرالدین عراقی از مشاهیر، گیوه سنجان به عنوان صنایع دستی و روستای ضامنجان از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک به عنوان روستای دوستدار کتاب از استان مرکزی به ثبت یونسکو رسیده است.

کمیسیون ملی یونسکو پس از پذیرش عضویت ایران در این سازمان، با تصویب مجلس شورای ملی وقت در سال ۱۳۲۷ تشکیل شد.

این کمیسیون برای تعیین اهداف، شرح وظایف و ارکان خود، اساسنامه ای را در سیزده ماده تنظیم کرد که بنا به پپشنهاد وزیر فرهنگ، در چهاردهم اردیبهشت ۱۳۲۸ هیئت وزیران به تصویب رسید.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.