بازدید اینترنتی از برترین موزه‌های تهران

ما ایرانی‌ها، خیلی کم به بازدید از موزه‌های مختلف کشور، علاقه نشان داده‌ایم و این موضوع، یک رفتار اجتماعی ناپسند است که باید اصلاح شود. بازدید از موزه‌ها در کشوری مانند ایران که یکی از بکرترین و برترین ظرفیت‌های گردشگری، باستانی و فرهنگی دنیا را در اختیار دارد، باید بیش از گذشته توسط مردم و به خصوص قشر دانش آموز و دانشجوی کشور، مورد توجه قرار بگیرد. بازدید از موزه‌ها، در واقع، آشتی کردن با فرهنگ و سنت پیشینیان و شناسایی قابلیت‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی ملت سرافراز و تمدن بزرگ پارس است که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

در واقع، بازدید از موزه‌ها، تکریم فرهنگ پر افتخار گذشته ایرانیان و انتقال مفاهیم نا بو پیام‌های مستتر دران، به نسل آینده و جوان کشور است که باید با حمایت بیش تر و بهتر دولت تدبیر و امید، به ویژه فعالان هنری و گردشگری کشور، مواجه شود. بازدید از موزه‌ها، باید به یک خرده فرهنگ رایج در کشور مبدل شود تا همه مردم ایران، فرهنگ و تمدن بزرگ ایران زمین را اگر در کتاب‌ها و مستندها، به خوبی دنبال نکرده‌اند، از نزدیک و در فضایی فرهنگی و واقعی، لایه‌های مختلف پیدا و پنهان این بلور پر افتخار را، مشاهده کنند.

اگر شما هم از جمله آن دسته از افرادی هستید که وقت و فرصت بازدید از موزه را نداشتید و به خودتان تلقین کرده‌اید که کافی شاپ و سینما و… . را نمی‌شود فدای بازدید از موزه‌هایی با آثار چند هزار سال پیش!! کرد، به شما توصیه می‌کنیم وقتی بگذارید و به صورت اینترنتی، گشتی در دنیای موزه‌های پایتخت بزنید. این گشت اینترنتی سبب می‌شود تا شما، درک بهتری از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های موزه‌های تهران پیدا کنید و شاید برای دیدنان، علاقمند شدید.

برخی از موزه‌های تهران، شهرت و اعتبار جهانی دارند. یعنی یک فرانسوی یا آمریکایی یا ژاپنی، آرزویش هست که نزدیک خیابان فردوسی تهران بود و می‌رفت و به بازدید موزه جواهرات ملی ایران و یا موزه ایران باستان می‌پرداخت!

با ما همراه باشید در گشتی اینترنتی در برترین موزه‌های تهران.

بیایید با موزه‌های کشور، آشتی کنیم…

موزه ملی ایران –  nationalmuseumofiran.ir

اولین موزه ای‌ که به شما معرفی می‌کنیم و از شما می‌خواهیم حتماً در اولین فرصت، هر جای ایران که تشریف دارید، از آن بازدید کنید، موزه ملی ایران می‌باشد که از معتبرترین موزه‌های جهان است. معتبرترین موزه ایران و از برترین موزه‌های جهان، عنوانی است که می‌توان به موزه ملی ایران اطلاق کرد. قدمتی ۷۰ ساله، و در اختیار داشتن ۳۰۰ هزارشی تاریخی، نه تنها بزرگ‌ترین موزه باستان شناسی و تاریخ ایران است بلکه از نظر حجم، تنوع و کیفیت آثار نیز جزء یکی از چند موزه معتبر جهان محسوب می‌شود.

 این موزه در فرهنگ موزه داری ایران به عنوان موزه مادر به شمار می‌رود که هدف از برپایی آن، نگاهداری و پژوهش در آثار گذشتگان و انتقال آن‌ها به آیندگان، ایجاد و تقویت تفاهم میان اقوام و ملل، شناخت و نمایش سهم ایرانیان در بالندگی فرهنگ و تمدن جهانی و تلاش در بهبود و افزایش میزان دانش عمومی مردم است. گشتی اینترنتی‌ در موزه ملی ایران، شاید شما را از بازدید بخش تمدن ایران در موزه لوور پاریس، بی نیاز کند!

پرتال این موزه دو زبانه، یک پرتال اطلاع رسانی و خبری گسترده است که با استقبال و مخاطب بین المللی نیز همراه می‌باشد. مشاهده بخش‌های مختلف موزه، دیدن سکه‌ها و آثار متعلق به هزاران سال پیش، قطعاً شما را به دیدن حضوری این موزه عظیم و پر افتخار ایران، ترغیب می‌کند. تعطیلات آخر این هفته، این موزه انتخاب خوبی است. حتی اگر پرتال این موزه، به ۳۰ زبان هم طراحی شود، ارزش دارد و به نظر می‌رسد، چنین راهبردی باید در دستور وب مستر سایت قرار بگیرد.

1

ایندکس پرتال موزه معتبر ملی ایران

موزه ملی ملک –  malekmuseum.org

کتابخانه و موزه ملی ملک، در واقع فرصتی برای شناخت گذشته نه چندان دور، یعنی چند صد سال اخیر می‌باشد. سایت موزه ملی ملک، از پرتال‌های چند رسانه ای موفق موزه‌های کشور است که امکانات و ظرفیت‌های مختلفی برای طیف‌های گوناگون مخاطب دارد. فیلم خانه، گالری عکس، خدمات فرهنگی و اطلاع رسانی گسترده و جالب یکه در سایت کاخ موزه ملک به آن‌ها اشاره شده است، جذابیت زیادی برای بازدید حضوری از این موزه را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

بازوبند نقره ۵۰۰ ساله ای‌ که از یادگار دوران صفویه می‌باشد، از آثار دیدنی این تماشاگه جالب است. گنجینه کتابخانه دیجیتالی ملک، یکی دیگر از بخشهای جالب این پرتال می‌باشد که مخاطب را به دنیای نسخ خطی می‌برد. اگر قصد دارید به دیدار کمال الملک و نقاشی‌های مختلف و نگاره خورشید خانوم بروید، به شما توصیه می‌کنیم به نشانی http://virtual.malekmuseum.org مراجعه کرده و گشتی اینترنتی داشته باشید در این پرتال زیبا.

3

ایندکس پرتال کتابخانه ملی ملک

موزه صلح تهران – tehranpeacemuseum.org

موزه صلح تهران، موزه شناخته شده ای برای اکثر تهرانی‌های خوش نشین نیست! اندیشه تأسیس این موزه در ملاقات اعضای انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی در تهران با مسئول هماهنگی شبکه جهانی موزه‌های صلح در سال ۱۳۸۴ شکل گرفت. این گفتگو و همچنین دیدار اعضای این انجمن از هیروشیما در همان سال تمایل به شکل گیری یک موزه صلح در تهران را تقویت کرد. فروشگاه، گالری عکس، تاریخچه موزه‌های صلح تهران و اطلاعاتی درباره جنگ و صلح، از جمله مواردی است که در گشتی اینترنتی از موزه صلح، می‌توان مشاهده نمود.

4

ایندکس پرتال موزه صلح تهران

موزه زمان – timemuseum.ir

همانند موزه صلح، این موزه نیز برای مخاطبان تهرانی، خیلی شناخته شده نیست، اما شما را به دیدن پرتال این موزه ترغیب می‌کنیم تا محوطه این موزه را مشاهده کنید و فرصتی برای لذت بردن از آن در هوای گرم تابستان در شمال شهر، داشته باشید. در موزه زمان، شما با ساعت و سنسورهای ساعت و مسائلی از این دست، مواجه هستید. ساعت‌های نفیس و ساعت‌های متعلق به شخصیت‌های ملی و تاریخی کشور، از جمله مواردی است که در موزه زمان، به نمایش درآمده است.

 گشتی اینترنتی در موزه زمان را به مخاطبان سایت، توصیه می‌کنیم. عمارت باشکوهی که این موزه دران قرار گرفته است، شاید چند دهه آینده، خود تبدیل به موزه شود. پس، از فرصت استفاده کنید. جشنواره ای از ساعت‌های مچی، رومیزی و جیبی، در این پرتال معرفی شده است.

5

ایندکس پرتال موزه زمان

موزه کاخ گلستان – golestanpalace.ir

کاخ گلستان، عمارت ناصر الدین شاه قاجار است و یکی از پر بازدیدترین موزه‌های پایتخت را به خود اختصاص داده است که هر روز سال، مملو از مخاطب داخلی و بین المللی می‌باشد. در وب سایت این کاخ موزه، عناصری که در این کاخ موزه می‌توانید بازدید کنید، ارائه شده است. مجموعه کاخ گلستان، یادگاری به جای مانده از ارگ تاریخی تهران محل اقامت شاهان سلسله قاجار و از زیباترین و کهن‌ترین بناهای پایتخت دویست ساله ایران می‌باشد. این بنا روزگاری همانند نگینی در میان این ارگ می‌درخشید. بخشهای مختلف این مجموعه در حال حاضر عبارت است از:

ایوان تخت مرمر، خلوت کریم‌خانی، اتاق موزه (تالار سلام) و حوض‌خانه آن، تالار آینه، تالار عاج یا سفره خانه تالار برلیان یا سفره خانه، تالار برلیان یا تشریفات، ساختمان کتابخانه، عمارت شمس‌العماره، عمارت بادگیر و حوض‌خانه وسیع آن، تالار الماس، کاخ ابیض، چادر خانه.

مرکز اسناد تصویری، اسناد نسخه‌های خطی و کتابخانه نسخ خطی ارائه شده در پرتال این سایت، حاوی عکس‌های بسیار زیبا می‌باشد که شما را به دو سده قبل باز می‌گرداند. گشت اینترنتی در کاخ موزه گلستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

6

تصویر ایندکس پرتال کاخ موزه گلستان تهران

کاخ موزه نیاوران –  niavaranmu.ir

موزه کاخ نیاوران در شمال تهران واقع است و از پر بازدیدترین موزه‌های بعد از انقلاب می‌باشد. خیلی‌ها تصور دارند که کاخ بزرگ نیاوران، تنها یک مجموعه تاریخی متعلق به دوران ستم شاهی پهلوی می‌باشد، در حالی که اینطور نیست و گالری‌های نقاشی و ساختار موزه ای‌ متفاوت و جالبی دران برای بازدید کنندگان فراهم شده است. موزه جهان نما، یکی از این موارد است. در سال ۱۳۵۵ شمسی، فضایی در ضلع غربی کاخ صاحبقرانیه جهت نگهداری آثار و اشیاء هنری اهدایی به فرح دیبا و یا خریداری شده توسط وی با چهار سالن در طبقه همکف و یک سالن در زیرزمین در نظر گرفته شد.

 بر سقف تالار میانی این موزه، نقاشی روی چوب با نقوش گل و مرغ شیراز به چشم می‌خورد. این موزه در بهمن ماه سال ۱۳۷۶ گشایش یافت. کوشک احمد شاهی و کاخ صاحبقرانیه، دنیایی از تاریخ را برای شما تجسم می‌کند که این ظرفیت‌ها، از طریق پرتال اینترنتی موزه نیاوران، در دسترس می‌باشد. این سایت، به ۲ زبان فارسی و انگلیسی طراحی و بارگذاری شده است که بخش‌های متنوعی از جمله گالری عکس و بخش مقالات علمی دارد که می‌تواند گشت اینترنتی جالبی را برای شما مخاطبان، به همراه آورد.

7

تصویر ایندکس پرتال شیک و خوب موزه کاخ نیاوران

موزه آبگینه – glasswaremuseum.ir

موزه آبگینه، شاید برای خیلی از شهروندان تهرانی، نام آشنایی نباشد. اما، این موزه و حتی ساختمان خود، به خودی خود می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار دیدنی باشد. این ساختمان متعلق به قوام‌السلطنه، وزیر احمد شاه قاجار، بوده است. این ساختمان در دو طبقه و پنج تالار ساخته شده است. تالار یک و دو در طبقه اول و تالارهای دیگر در طبقه فوقانی قرار دارد. در تالار شماره دو (بلور) قدیمی‌ترین شیشه‌ها و لوله‌های شیشه‌ای و سفال‌ها قرار داده شده است. طراح ویترین‌های موزه مهندسی اتریشی به نام هانس هولاین است. تزیینات بنا شامل منبت کاری چهارچوب درها و پله‌ها است و آجر کاری نما که در ۵۰ نوع است. اگر فکر می‌کنید، این موزه ارزش دیدن ندارد، باید عرض کنیم که شدیداً اشتباه می‌کنید.

سری به پرتال این موزه بزنید، عکس‌های آن، شگفت آور است. ساختمان موزه هشت ضلعی است و در باغی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع قرار دارد. طرح‌های بدیع و در و پنجره‌های نفیس که بسیار خوب نگه‌داری شده‌اند، یادآور معماری عصر سلجوقی است و می‌تواند الهام بخش معماران معاصر برای طرح‌های سبک کلاسیک‌باشد. سایت، دارای طراحی فلش خوب است و اکثر به زبان انگلیسی ارائه شده است. تور مجازی سایت، یکی از بخش‌های ارزنده آن است که شما را به دیدن اینترنتی بخش‌های مختلف این موزه زیبا می‌برد. به نشانی glasswaremuseum.ir/virtual/virtual.htm مراجعه کنید.

8

ایندکس پرتال موزه آبگینه

موزه سعد آباد – sadmu.ir

افرادی که موزه نیاوران را بازدید می‌کنند، معمولاً، سری هم به موزه سعد آباد می‌زنند، چرا که خیلی از هم فاصله ندارند. مجموعه فرهنگی و تاریخی سعد آباد را باید یکی از غنی‌ترین، موزه‌های ایران و حتی خاورمیانه دانست.

ویدئوی زیر، یادآور خاطرات زیادی هست

ویدئوی مجموعه کاخ سعدآباد تهران

بیش از ۱۸ موزه متفاوت، در این مجموعه در دسترس علاقمندان و بازدید کنندگان قرار گرفته است. موزه ملت، موزه سبز، موزه هنر ملل، موزه هنرهای زیبا، موزه پوشاک سلطنتی، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه نظامی، موزه استاد حسین بهزاد، موزه استاد فرشچیان، موزه برادران امیدوار، موزه سلاح‌های دربار، موزه اتومبیل‌های سلطنتی، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه آب، موزه ظروف سلطنتی موزه آلبوم‌های سلطنتی و باغ موزه سعد آباد، از جمله مواردی است که بعضاً می‌توان در موزه سعدآباد، مشاهده کرد.

 سایت اینترنتی موزه سعدآباد، سایت پر محتوا و خوبی است که علاوه بر عکس مقالات و تحلیل‌ها و اخبار مختلف را درباره این مرکز هنری معتبر ایران، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. گشتی اینترنتی در سایت این موزه، شاید شما را به بازدید این موزه در تعطیلات آخر هفته، ترغیب کند! امیدواریم، بخش انگلیسی موزه سعدآباد، حاوی مطالب بهتر و غنی تری برای مخاطبان خارجی باشد.

 9

ایندکس پرتال موزه سعدآباد

موزه باشکوه جواهرات ملی ایران –  cbi.ir/page/1397.aspx

موزه جواهرات ملی ایران را باید یکی از غنی‌ترین و برترین موزه‌های کشور دانست که آوازه بین المللی دارد. اگر می‌خواهید تا چشم شما، به جمال الماس دریای نور، از میراث نادرشاه افشار، روشن شود و تخت طاووس و تخت نادری و کره جواهر نشان را ببینید و با چتر مادر ناصر الدین شاه قاجار عکس بگیرید، به شما توصیه می‌کنیم به موزه جواهرات ملی ایران سر بزنید. دریای نور که درشت‌ترین و زیباترین الماس برلیان در میان گوهرهای سلطنتی ایران و یکی از گوهرهای معروف جهان است.

 گفته می‌شود این الماس هزار سال پیش کشف و استخراج شده است. وزن آن اکنون هفت مثقال و ۲۰ نخود، یعنی در حدود ۱۸۲ قیراط، و صورتی است، ولی پیش از تراش، زیادتر از این بوده است. این الماس توسط نادرشاه افشار، جزو هدایای محمد شاه گورکانی و غنایم جنگی از هند به ایران آورده شده و بعد از طی دوران‌های مختلف به دست شاهان قاجاریه رسیده است.

این ویدئو، شما را در ۳ دقیقه، با موزه جواهرات ملی ایران آشنا می‌کند:

ویدئوی موزه جواهرات ملی ایران

 کل موزه جواهرات ملی ایران، در داخل یک گاو صندوق بزرگ قرار دارد که مجهز به برترین سیستم‌های حفاظتی و اطفا حریق است. اگر قصد بازدید از این مجموعه ارزشمند را داشتید، فقط روزهای شنبه تا سه شنبه و از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر، در ساختمان بانک مرکزی در خیابان فردوسی، این فرصت برای شما فراهم می‌باشد. گشتی اینترنتی در پرتال این موزه، شما را قطعاً به دیدن این مجموعه ارزشمند، ترغیب خواهد کرد.

582444_759

بخش موزه جواهرات ملی در پرتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

موزه فرش ایران –  carpetmuseum.ir

فرض‌های ایران، شهره در آفاق دارند و اگر دوست دارید یکی از برترین هنرهای دستی مردمان سرزمین پارس را مشاهده کنید، به شما توصیه می‌کنیم تا گشتی اینترنتی در پرتال جالب و زیبای موزه فرش ایران بزنید و ظرفیت‌های این موزه را پیش از بازدید، ملاحظه کنید. ساختمان موزه فرش ایران معماری شکیل و چشم‌گیری دارد که آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه به دار قالی است.

سطح نمایشی موزه مساحتی برابر ۳۴۰۰ مترمربع را در بر می‌گیرد که شامل دو تالار است و برای نمایش انواع قالی‌های دست بافت و گلیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های موزه فرش قالیچه دست‌بافت ارزشمند و بی‌نظیر ایرانی، کار فرش بافان کاشان، در اندازه‌های ۱۳۰ در ۲۲۰ سانتی‌متر، معروف به قالیچه میرزا کوچک خان جنگلی است که این شخصیت روحانی ملی را در لباس نظامی مسلح به تفنگ و اسلحه کمری، قطار فشنگ نمایش می‌دهد

سایت موزه فرش ایران، از قدیمی‌ترین سایت‌های دولتی و موزه ای‌ کشور می‌باشد که از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون، به اطلاع رسانی توانمندی‌های هنر دستی فرش کشور، در فضای مجازی مشغول بوده است. سایت موزه فرش ایران، بخش‌های متنوعی دارد که با اطلاعات فنی و جالبی نیز، بارگذاری شده است.

10

ایندکس پرتال موزه فرش ایران

موزه رضا عباسی – rezaabbasimuseum.ir

یکی از موزه‌های ارزشمند تهران است که علاقمندان خاص خود را دارد. این موزه در بزرگداشت یکی از نگارگران عصر صفویه نامگذاری شده است.

این ویدئو، شما را با منابع موجود در این موزه آشنا می‌کند.

ویدئوی موزه رضا عباسی

هدف از تشکیل آن گردآوردن، پاس داشتن، مطالعه کردن و شناساندن دستمایه‌های به یادگار مانده از هنرمندان چیره دست این مرز و بوم می‌باشد که به روی عموم شیفتگان هنر و فرهنگ والای ایران گشوده است. آثار این موزه از دوره ماقبل تاریخ تا قرن ۱۳ هجری را در بر می‌گیرد. تور مجازی تعبیه شده در این پرتال، این فرصت را به بازدید کننده می‌دهد تا کل طبقات این موزه، را به صورت اینترنتی و در قالب مالتی مدیا بازدید کند که لحاظت جالبی برای بازدیدکننده اینترنتی می‌باشد. برای طراحی تور مجازی سایت رضا عباسی، فعالیت زیادی انجام شده که قابل تحسین است.

11

تصویری از ایندکس پرتال موزه رضا عباسی

موزه بانک ملی ایران –  bmi.ir

بعید می دانیم شما، نام این موزه را تا کنون شنیده باشید. اما باید عرض کنیم که این موزه، اگر چه خیلی قدمت زیادی ندارد و عناصر داخلیان، به دوران باستان و سلجوقیان باز نمی‌گردد!، اما، خود، از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار است و از جمله موزه‌های بانکی کشور می‌باشد. در سال ۱۲۹۱ شمسی به هزینه جعفر قلی خان بختیاری (سردار اسعد سوم)، در ضلع شمال غربی میدان توپخانه در کوچه باغ ایلخانی که بعدها خیابان علاء الدوله نام گرفت یکی از زیباترین خانه‌های مسکونی ساخته شد. کوچه باغ ایلخانی با کف سنگ فرش و کناره‌های درخت کاری شده محل سکونت بسیاری از درباریان قاجار و سفرای خارجی بود.

طی ساخت و سازهای که در سال ۱۳۰۷ در خیابان فردوسی انجام گرفت، بنای صندوق پس انداز ملی و دیگر بناهای ادارات مرکزی بانک ملی ساخته شد. بنای مذکور که در داخل مجموعه مذکور واقع شده بود توسط بانک ملی ایران خریداری و مورد استفاده‌های گوناگون قرار گرفت. از آن جمله است: دایره فلاحت و کشاورزی- باشگاه ورزشی، محل پذیرایی از میهمانان، کتابخانه و … تا اینکه بانک ملی بر آن شد با به نمایش گذاشتن پیشکش‌ها و هدایای نفیسی که به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس بانک ملی ایران در بیستم شهریور ماه ۱۳۵۷ از بانک‌های سراسر جهان به بانک ملی ایران فرستاده شده است این بنا را به نام “موزه بانک ملی ایران” جاودانه سازد.

سایت این موزه، به صورت اینترنتی، شما را به گشتی جالب در داخل این باغ موزه زیبا می‌برد. مشاهده ۳۶۰ درجه ای این موزه، از قابلیت‌های پرتال می‌باشد.

12

سایت موزه بانک ملی در پرتال بانک ملی ایران

موزه سینما – cinemamuseum.ir

از موزه‌های جدید در تهران است که برای علاقمندان به صنعت سینما، بازدید جالبی می‌تواند باشد. در موزه سینما، ده‌ها هزار اثر از آرشیو سینمای ایران از ۱۳۰۱ تا امروز و تصاویر پشت صحنه فیلم‌های سینمایی ایران، در کنار کتاب‌ها و نشریات و اسناد دولتی و تاریخی، جهت بازدید علاقمندان ارائه شده است. قطعاً، مخاطبان فرهنگ و هنر، در بازدید از این موزه، خاطرات خوش و شیرین فیلم‌های ایرانی را برای خود زنده خواهند کرد.

فکر ایجاد موزه سینمای ایران در ۱۳۷۳ با حمایت مهندس سیدمحمد بهشتی در زمان ریاست مرکز توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مطرح شد و در ۱۳۷۷ در مراسمی، فاز اول موزه سینمای ایران در خیابان لاله‌زار، کوچه پیرنیا افتتاح شد. انتشار چند کتاب، یک مجموعه کارت پستال، یک مجموعه موسیقی متن فیلم‌های ایرانی و برگزاری جشن‌های ۱۰۰ سالگی سینمای ایران، آغاز فعالیت‌های موزه سینما بود. گشتی مجازی در پرتال موزه سینمای ایران، لحظات خوبی را به همراه دارد و جذاب است.

 دسترسی به بانک اطلاعات هنرمندان، فروشگاه خرید آثار، پژوهشکده های موزه و بانک مقالات، از جمله مطالب جالبی است که د راین پرتال در دسترس می‌باشد. و امیدواریم، بخش بین المللی آن نیز رونق بیش تری بگیرد و اطلاع رسانی مالتی مدیای چند زبانه آن انجام شود.

13

ایندکس پرتال موزه سینمای ایران

۱۳ موزه ای‌ که در بالا به آن اشاره شد، بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری پایتخت می‌باشد که متاسفانه برای شمار زیادی از هموطنان، تا کنون ناشناخته باقی مانده است. گشتی اینترنتی در این مراکز فرهنگی و تاریخی، سبب می‌شود تا مخاطب، از قابلیت‌های و ظرفیت‌های موجود در مراکزی که در چند خیابان نزدیک خانه‌اش واقع شده است، آگاهی یافته و در یک برنامه زمان بندی شده، بتواند در فرصت‌های مختلف، از این مجموعه‌ها بازدید کند. باید، فرهنگ بازدید از موزه‌ها را پاس بداریم تا موزه‌های کشور، هیچ گاه با مشکل کمبود درامد و منابع مالی مواجه نوشند. فراموش نکنیم، باید پاس دار میراث غنی گذشتگان باشیم و امانت دار خوبی، برای نسل آینده…

با موزه‌ها، آشتی کنیم…

منبع: برترین ها

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.