راه اندازی خط پرواز رشت به استانبول از فرودگاه سردار جنگل رشت

خبرگزاری ارک: مهندس فتاح رضوانی، مدیرکل فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت از راه‌اندازی خط پرواز رشت به استانبول از ۱۸ تیرماه خبر داد‌.

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت اعلام کرد: اولین پرواز رشت به استانبول به شماره ۵۳۷-۵۳۶ مسیر استانبول به رشت و بالعکس روزهای پنج‌شنبه هر هفته از ۱۸ تیرماه توسط شرکت هواپیمایی اطلس گلوبال انجام می‌شود و تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

پرواز استانبول – رشت و بالعکس در ساعت ۰۳:۱۵ نیمه شب وارد فرودگاه رشت شده و ۰۴:۳۵ صبح این فرودگاه را به مقصد استانبول ترکیه ترک خواهد کرد.

با توجه به اینکه ساعات عملیاتی فرودگاه رشت ۰۶:۳۰الی ۲۰:۳۰ در کتاب هوانوردی(AIP) اعلام شده است، لذا به منظور پذیرش پروازهای خارجی از جمله مسیر رشت به استانبول در نیمه شب موافقت شده است.

۱۳ ارگان با محوریت اداره‌کل فرودگاه استان مسئولیت ارائه خدمات امنیتی، خدماتی و امدادی در پروازهای خارجی را به عهده دارند که با بهسازی ترمینال قدیم، زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات فراهم شده است که از جمله می‌توان به تجهیزات گذرنامه ناجا با هزینه دو میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور اشاره کرد.

با اضافه شدن مسیر رشت به استانبول تعداد ۶۲ سورتی پرواز داخلی و دو سورتی پرواز خارجی در هفته از فرودگاه سردارجنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز و استانبول انجام می‌شود.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.