هزینه سفر به عتبات عالیات در ماه رمضان

خبرگزاری ارک: سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که هزینه‌ سفر به عتبات عالیات عراق در ماه رمضان نسبت به روزهای دیگر سال ۱۵ درصد کاهش دارد، اعزام‌های این ماه را بدون قرعه‌کشی انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سفر به عتبات عالیات عراق در ماه رمضان ۱۴ و ۲۳ شبه برنامه‌ریزی شده که روند این اعزام‌ها تا ۲۶ ماه مبارک رمضان برابر با ۲۲ تیرماه ادامه دارد. این سازمان تمام متقاضیانی را که در دفاتر زیارتی ثبت‌نام کنند بدون قرعه‌کشی به عتبات عالیات عراق اعزام می‌کند.

بیشتر اعزام‌های ماه رمضان به صورت زمینی است و تنها دو ایستگاه پروازی تهران و مشهد برای سفرهای هوایی استفاده می‌شوند که زائران استان‌های سمنان، قزوین، همدان، قم، تهران، مرکزی، کرج و کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره) و سایر استان‌های همجوار خراسان رضوی از مشهد اعزام می‌شوند.

بر اساس اعلام سازمان حج، هزینه‌ی سفر زمینی ۱۴ شبه به عتبات از یک میلیون و ۵۹۰ هزار تا یک میلیون و ۶۸۵ هزار تومان و هزینه‌ی سفر ۲۳ شبه از دو میلیون و ۳۲۰ هزار تا دو میلیون و ۴۷۰ هزار تومان تعیین شده است. برای سفر هوایی ۱۴ شبه نیز یک میلیون و ۹۳۴ هزار تا دو میلیون و ۲۳ هزار تومان هزینه درنظر گرفته شده است. این هزینه برای سفر ۲۳ شبه‌ی هوایی از دو میلیون و ۶۶۰ هزار تا دو میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است.

سفر عتبات بدون سامرا به شهرهای کربلا، نجف و کاظمین انجام می‌شود.

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.