مسیر طبیعت گردی بودالالو، نئور و سوباتان از اردبیل

خرداد ماه زمان سفر به دل طبیعت است آنان که هوس آرامش و هوای تازه کرده اند بار خود را بسته اند و آماده حرکت هستند مسیر طبیعت گردی روستای بودالالو ، دریاچه نئور و روستای سوباتان را پیشنهاد می کنیم.

اگر از کسانی هستید که لیستی از زیباترین های طبیعت را تهیه کرده اید و نیتتان سفر با برنامه است و یا از افرادی هستید که راه پیش می گیرند و بر سر دوراهی یکی را انتخاب کرده سر به جاده می نهند.

پیشنهاد ما برای هر دو گروه سفر در مسیر طبیعت گردی روستای بودالالو ، ذریاچه نئور و روستای سوباتان است که یکی از بهترین مقاصد فصل بهار و ماه خرداد می باشد.

فقط با پیمودن ۳۵ کیلومتر از اردبیل در جاده سرچم  به روستای بودالالو خواهید رسید مناظر طبیعی روستا و مهمان نوازی اهالی خون گرم آن شما را مسحور خواهد کرد.

بودالالو بودالالو بودالالو

 

اگر خودرویتان مناسب جاده های کوهستانی نیست  نگران نباشید،در فصول مسافر خیز مثل بهار و تابستان خودروهای  نیسان منتظرند طبیعت گردان را به دریاچه نئور برسانند. بهتر است ۱۳ کیلومتر پر فراز و نشیب تا دریاچه را با این نیسان ها به راهتان ادامه دهید.

دریاچه نئور با وسعت ۲۱۰ هکتار بزرگترین دریاچه آب شیرین طبیعی استان اردبیل می باشد. این دریاچه با عمق ۵٫۵ تا ۱۳ متر در یکی از دره های کوهستان باغرو در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

دریاچه نئور

نئور که آب آن از چشمه های کف و اطراف و همچنین نزولات آسمانی تامین می شود زیستگاه نوع خاصی از ماهی قزل آلا با نام قزل آلای رنگین کمان است.
دریاچه نئور

 

آب وهوای مساعد ، بارش های مناسب ، پوشش گیاهیو گونه های جانوری  این دریاچه و محیط اطرافش را فضای مناسبی برای طبیعت گردان و آنان که به دنبال آرامش هستند بدل کرده است.

گونه های گیاهی طبی در کوه های اطراف دریاچه به وفور یافت می شد و شما را به مهمانی طبیعت دعوت می کند .برای انان که به دنبال مناطق شکار و صید هستند لازم به ذکر است که در این منطقه شکار پرندگان آبی ممنوع می باشد.

دریاچه نئور

بعد از گشت و گذار در دریاچه و کوههای زیبای اطراف آن با ۱۸ کیلومتر کوه پیمایی و حرکت از میان ابرها و استنشاق اکسیژن و لذت بردن از مناظر طبیعی و رمه های جنبان منطقه به روستای زنده سوباتان خواهید رسید. البته مسیر خاکی مناسب برای نیسان ها و خودروهای مناسب جاده های کوهستانی هم وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از آنها استفاده کنید ولی گزینه اول با همراه داشتن راهنما یا GPS لذت سفر را دو چندان خواهد کرد.

سوباتان

سوباتان

روستای ییلاقی سوباتان که تلاش دارد هویت و زیبایش را مقابل سیل گردشگران حفظ کند  با شقایق های خفتهدر مه هر بیننده ای را به خود جذب می کند. مردم مهمانواز و خون گرم همیشه آماده پذیرایی از گردشگران هستند و با گرمی شما را پذیرا خواهند بود.

سوباتان

می توانید با اتراق در این شهر و خانه های اجاره ای اش از لذت کباب های با گوشت تازه که طعم بهار می دهند و لبنیات محلی بهرمند شوید.

سوباتان سوباتان

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.