شناسایی ۴۲تپه و محوطه باستانی در جنوب کرمان

خبرگزاری ارک: نخستین فصل از بررسی و مطالعات باستان شناسی دانشگاه توبینگن آلمان و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در جنوب کرمان به شناسایی ۴۲تپه و محوطه باستانی انجامید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، نادر علیداد سلیمانی سرپرست ایرانی هیأت بررسی های باستان شناسی جنوب کرمان امروز چهار شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد که به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری علمی ، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه توبینگن آلمان و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مطالعات باستان شناسی با همکاری نمایندگان دوطرف در مناطق فاریاب –کهنوج، کهنوج –زیارتعلی و کهنوج –منوجان  به انجام رسید. به گفته او ،مطالعات باستان شناسی در حوزه جنوب استان کرمان و سواحل خلیج فارس به منظور بررسی ارتباطات فرهنگی ، حوزه جنوب شرق به ویژه جیرفت وبین النهرین در عصر مفرق از طریق دریا انجام گرفت.

این باستان شناس  با بیان اینکه این مطالعات نیازمند چند فصل بررسی است افزود: این فصل از بررسی که دهم اسفند ماه سال گذشته شروع شده بود در اردیبهشت ماه امسال به پایان رسید.

اودر بیان مهمترین نتایج به دست آمده در این فصل از مطالعات و بررسی های باستان شناسی اظها رداشت: در این فصل از بررسی ها ۴۲تپه و محوطه باستانی که از قدیمی ترین استقرارهای بیش از نوسنگی تا دوره اسلامی بودند در ۸۰۰۰کیلومتر شناسایی شد.

به گفته این باستان شناس، محوطه های بزرگ به جا مانده از دوره مس سنگ ، عصر مفرق و دوره تاریخی در این بررسی مورد شناسایی قرار گرفت .

سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار سایت پژوهشگاه (richt.ir) تصریح کرد که در این فصل گونه های سفال حاصل از بررسی به صورت کاملا روشمند طبقه بندی ، تحلیل  و در نهایت جدول گاهنگاری منطقه ترسیم شد.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.