راه اندازی موزه اینترنتی تمدن ایران

به همت موسسه مطالعات خلیج فارس، مجموعه ای از تصاویر اشیا، تندیس‌ها، سکه‌ها، مهرها و بناهای تاریخی ایران در دوره‌های مختلف، در اینترنت گردآوری و راه‌اندازی شد.

تصاویر موزه اینترنتی تمدن ایران به پنج دوره پیش از هخامنشیان، پارتیان، ساسانیان و دوره اسلامی تقسیم شده است.

تصاویر این مجموعه نه تنها اشیای موزه‌های ایران، بلکه اشیای ایرانی که در برخی موزه‌های خارجی نگهداری می‌شوند را نیز دربر می‌گیرد.

توضیحات تصاویر به زبان انگلیسی است و بنیاد مطالعات خلیج فارس، آن را به ویژه برای آشنایی مخاطبان بین‌المللی با تاریخ و تمدن ایران و مقابله با «ایران هراسی» تهیه کرده است.

روزبه پارساپور مدیرعامل موسسه مطالعات خلیج فارس، در این باره گفت: کارشناسان جغرافیای سیاسی و باستان شناسی در این موسسه به منظور نشان دادن چهره حقیقی کهن‌ترین کشور تاریخ جهان یعنی ایران، پس از ماه‌ها تلاش موفق شدند موزه انگلیسی زبانی از تمدن غنی ایران متشکل از فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی را در فضای سایبری راه‌اندازی کنند.

این موزه اینترنتی که شرح حال تمدن غنی ایران از هفت هزار سال پیش تاکنون را برای بازدید کننده‌های کشورهای مختلف جهان به نمایش می‌گذارد، برای نخستین بار است که در فضای اینترنت به چنین شیوه نوینی طراحی شده و به سهولت برای مردم جهان قابل دسترسی است.

موزه اینترنتی تمدن ایران از لینک زیر قابل دسترسی است.

موزه اینترنتی تمدن ایران

برخی از تصاویر این گنجینه را می توانید در مطلب زیر مشاهده کنید.

Achaemenid-heritage-01

Achaemenid-heritage-02

Achaemenid-heritage-04

Achaemenid-heritage-08

Achaemenid-Museum-01

Achaemenid-Museum-02

Achaemenid-Museum-04

Achaemenid-Museum-08

Achaemenid-Museum-10

Achaemenid-Museum-20

Iran-After-Islam-Museum-01

Islamic-Museum-01

Parthian- Museum-02

Parthian- Museum-05

Prehistory-Heritage-01

Prehistory-Heritage-03

Prehistory-Museum-01

Prehistory-Museum-08

Prehistory-Museum-23

Sasanian-Heritage-01

Sassanid-Museum-05

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.