برنامه جدید موزه‌ها و اماکن تاریخی /کاهش تعطیلات به ۶ روز در سال

خبرگزاری ارک: محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی،از لغو تعطیلی هفتگی موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و اعلام کرد: از این به بعد موزه‌ها فقط در ۶ روز از سال تعطیل خواهند بود.

معاون میراث فرهنگی، در بخشنامه‌ای به همه‌ استان‌ها و کاخ موزه‌های کشور، ساعت کار موزه‌ها را از ۹ صبح تا ۱۹ اعلام و تعطیلی هفتگی همه‌ اماکن مذکور را لغو کرد.

در این بخشنامه همچنین آمده است، افزایش ساعت کاری موزه‌ها، مجموعه‌ها و اماکنی که ظرفیت بازدید بیشتری دارند براساس صلاحدید مدیران بدون مانع است.

همچنین براساس این بخشنامه، موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی در روزهای ۱۴ خرداد به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره)، بیست و یکم ماه رمضان به مناسبت شهادت حضرت امام علی (ع)، بیست و پنجم شوال به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، نهم و دهم محرم به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و بیست و هشتم ماه صفر به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل است.

علاوه بر تعطیلی کاخ موزه‌ها پیش از تصویب این طرح، موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سراسر کشور یک روز در هفته یعنی روزهای دوشنبه و فقط کاخ گلستان برای از دست نرفتن زمان گردشگران در روزهای یک‌شنبه تعطیل بودند، خبر تغییر قیمت‌های ورودی موزه‌ها از اواخر سال گذشته نیز قابل توجه است.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. خیلی جالبه! یک معلم حداقل ۱۲۰ روز در سال را در تعطیلات بسر می برد همان معلم در بدترین شرایط دوبرابر یک کارمند موزه حقوق میگیرد.حقوق پرسنل میراث فرهنگی(زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری) بقدری حقیرانه و فقیرانه است که هیچ کس باور نمی کند. به یک فوق لیسانس بین ۸۰۰ الی یک میلیون دویست حقوق میدهند که فقط از گشنگی نمیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.