۴ مقصد برتر گردشگری ادبیات دنیا

گردشگری ادبیات در دنیای امروز چهره برخی شهرها را متفاوت کرده است. در همین راستا برخی از شهرهای دنیا محبوبیت خاصی بین گردشگران ادبیات ‌دوست پیدا کرده‌اند .اکنون ما می خواهیم ۴ مقصد گردشگری در ادبیات دنیا را به شما معرفی کنیم.
شهر لندن در صدر جدول محبوب‎ترین مقصد گردشگران ادبی جهان و سن‎پترزبورگ در ردیف دهم جای گرفته است.چهار مقصد برتر ادبی جهان همگی در بریتانیا قرار دارند.لندن با الهام گرفتن از نویسندگان بزرگ دیگری همانند چاسر و میلتون، اکنون سرزمین ادبیات شناخته می‌شود که دیدار از آن، نیازمند صرف زمان درازی برای یادگیری و آموختن است.
۱)استراتفورد؛ زادگاه شکسپیر
شهر «استراتفورد» زادگاه شکسپیر نیز به عنوان کعبه مشتاقان ادبیات جهان یاد شده که بازدید‎کنندگان ‎می‎توانند کمپانی رویال شکسپیر یا آرامگاه پدر ادبیات مدرن را در آنجا بازدید کنند.ادینبورگ نیز به دلیل اینکه خانه نویسندگان یا شخصیت‎های مهم ادبی جهان همانند شرلوک هلمز یا «هری پاتر» بوده، به بازدیدکنندگان امکان می‎دهد که ضمن سفر به این شهر از مکان‎ها و قصرهای کهن قرون میانه نیز بازدید کنند و از تاریخ و شخصیت‎های ادبی اسکاتلند بیشتر بیاموزند.

wm-swt-bg-stratford

 

۲) جیمز جویس و تورهای ادبی
دابلین در ایرلند نیز با بهره‌مندی از نویسندگانی چون «جیمز جویس» به ویژه با اثر مشهورش «دوبلینی‌ها»، محبوب خوانندگان آثار ادبی است که به آن‎ها امکان می‎دهد از خانه جیمز جویس وکتابخانه ملی ایرلند، دیدار کنند و به کمک تورهای ادبی، خانه‎ها و مکان‎های یاد شده در داستان‎های کلاسیک انگلیسی را ببینند.
همچنین شهر نیویورک به عنوان پنجمین شهر محبوب گردشگران‎ دوستدار ادبیات، شهرت خود را مدیون «میلر» و نیز کتابخانه بسیار بزرگ و مجهز آن است و سپس می‌توان از ماساچوست نام برد که شهرتش را از کتاب «زنان کوچک» نوشته «لوییزا می آلکوت» و نیز آرامگاه «امرسون» و دیگر بزرگان ادبیات و اندیشه در آمریکا دارد.

James-Joyce-and-Nora

 

۳) هوگو و دوما در فرانسه
پاریس نیز با نام «هوگو»، «الکساندر دوما» و نسل گذشته از رمان نویسان فرانسوی شناخته می‌شود که ثروت و تنوع بی‌نظیری به ادبیات فرانسه داده‎اند. از طرفی ردیف کتاب ‌فروشی‎ها در امتداد رود سن یا بازدید از کافه کتاب‎ها که محل رفت‌ وآمد شخصیت‎های بزرگ جهان ادبیات و هنر است، این شهر را محبوب گردشگران دوستدار ادبیات کرده است.
در کنار این‌ها سان فرانسیسکو به دلیل مهاجرت برخی نویسندگان چون «آلن گینزبرگ» و «کرواک» از نیویورک که سبک ادبی نوین خود را نیز با خود به این شهر منتقل کردند، اکنون مرکزی برای جذب گردشگران ادبی شده است.
سپس رم در ردیف نهم جدول با برخی از بزرگ ‌ترین شخصیت‎های ادبیات جهانی از دنیای باستان همانند «ویرژیل» تا هنرمندان امروزین کیتز، شلی و جیمز الهام‌بخش گردشگران ادبی است.

pantheon

 

۴)سن‌پترزبورگ و آلبوم بزرگان ادبی
و سرانجام «سن‌پترزبورگ» عظمت و جاذبه ادبی خود را وامدار بزرگانی چون «لئو تولستوی»، «آنتوان چخوف»، «الکساندر پوشکین» و «فئودور داستایوفسکی» و ده‎ها نفر دیگر از بزرگان ادبیات روسیه با شهرت جهانی و آثار برجسته انسانی است.
موزه ویژه زندگی داستایوفسکی و نیز تورهای «پیاده‌روی برای دیدن شهر از چشم نویسندگان معروف» از دیگر جاذبه‎هایی است که علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک و جهان را به این شهر می‌کشاند.

spcity1

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.