۱۰ مقصد پنهان جهان

در اینجا ۱۰ مقصد پنهان گردشگری را به شما معرفی خواهیم کرد که شاید به نظرتان بهترین مقاصد گردشگری مکان هایی باشند که در یونسکو ثبت شده اند اما این مناطق با تمام زیبایی شاید آن شهرتی که لایقشان هستند را ندارند .

۱٫ جزیره باراتلوم، گالاپاگوس

شهرت این مکان به دلیل وجود صخره ای نوک تیز می باشد که به جذّاب ترین منطقه توریستی این جزیره تبدیل شده است؛ این صخره در ساحل شرقی و در خلیج سالیوان واقع گشته است. شکل گیری گذازه های ساییده شده، یکی از دلایلی است که بازدیدکنندگان و دیگر توریست هایی که به این مکان می آیند مجذوب آن شده به عکاسی می پردازند.این مکان، به دلیل چشم انداز منحصر به فرد و هنری اش، زیبایی را به چشمان گردشگر هدیه می دهد.

یک جزیره خرد آتشفشانی در فاصله اندکی از ساحل شرقی جزیره سانتیاگو در گروه-جزیره گالاپاگوس است که یکی از جزایر جوان این گروه جزیره محسوب می‌شود. نام این جزیره و خلیج سالیوان و جزیره سانتیاگو (جیمز) برگرفته از نام دوست صمیمی چارلز داروین، بارثولومیو جیمز سالیوان است که یک ستوان نیروی دریایی در کشتی اچ ام اس بیگل بود. امروزه به اشتباه از املای Sullivan بجای Sulivan استفاده می‌شود. این جزیره از معدود مکان‌هایی است که می‌توان پنگوئن گالاپاگوس را که تنها گونه پنگوئن ساکن بر روی خط استوا است، در آن یافت. لاک‌پشت سبز یکی دیگر از گونه‌های جانوری موجود در این جزیره است.

بارتولومی

عکس-هایی-از-پنگوئن-های-ریش-خطی-

لاک پشت سبز

۲٫ تاسمانی

نام جزیره و ایالتی در جنوب شرق استرالیا است.تاسمانی در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی قاره اقیانوسیه، جای گرفته است و تنگه باس این دو توده خشکی را از هم جدا می‌کند. مرکز آن شهر هوبارت است.طی بخش عمده‌ای از صد هزار سال گذشته تاسمانی به خاک اصلی استرالیا چسبیده بود، به همین خاطر احتمالاً پس از رسیدن انسان‌ها به استرالیا دیری نگذشته‌است که آدمیان به تاسمانی نیز رسیده‌اند. در پی بالا رفتن سطح دریاها، تاسمانی حدود ۱۰ هزار سال پیش از خاک اصلی جدا شده‌است. نخستین ساکنان بومی استرالیا در حدود ۶۰ هزار سال پیش به استرالیا رسیدند. بومیان تاسمانی بزرگ‌جثه بودند و از نظر ظاهری به سیاه‌پوستان آفریقا می‌ماندند. قد مردان بین ۱٬۶۳ تا ۱٬۷۰ متر بود و گاه تا دو متر نیز می‌رسید. باستانی‌ترین نقاط باستان‌شناختی تاسمانی عبارتند از غار وارین (Warreen) با ۳۴٫۷۹۰ قدمت و غار پارمرپار میتانیر (Parmerpar Meethaneer) که بین ۴۴٫۲۰۰ و ۳۴ هزار سال دیرینگی دارد.در واقع، تاسمانی ۲۶ امین جزیره بزرگی است که تاکنون در کره زمین یافت شده است. این جزیره، همچنین به علّت پارک های ملّی طبیعی و دیگر مناطق محافظت شده ای که می توانید در اینجا بیابید، با نام جزیره الهام بخش نیز معروف می باشد.

تاسمانی

شیطان تاسمانی

۳٫ پارک ملی ماسای مارا

ذخیره‌گاه شکار ماسای مارا، که بیشتر با نام ماسای مارا معروف است، منطقه حفاظت شده‌ای در جنوب غربی کنیا است که از نظر تنوع زیستی و شمار حیوانات آن در جهان کم‌نظیر است. ماسای مارا با پارک ملی سرنگتی در تانزانیا همسایه است و هر سال میلیون‌ها گنو و زبرا و آهوی تامسون و دیگر پستانداران بین این دو ناحیه مهاجرت می‌کنند.این پارک، یکی از بزرگ ترین مناطق حفاظت شده بر روی زمین محسوب می شود، زیرا شما می توانید مجموع فراوانی از حیوانات مختلف را در آن مشاهده نمایید: شیر، گورخر، و حیوانات وحشی دیگر حیات وحش.هر سال توریست‌های بسیاری از سراسر جهان برای دیدن این پارک ملی به آن مسافرت می‌کنند.

ماسای مارا

ماسای مارا2

ماسای مارا3

۴٫لیپتیز مگنا

این منطقه، که دیگر مقصد پنهان به شمار می رود، توسط میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده است. به دلیل نمایندگی شهری آن در میان ساختارهای هنری قدیمی تاریخی و قرنی، یکی از افتخارات روم باستان محسوب می شود. زیبایی آن به دلیل مهارت های سیپتیموس سیویروس و همچنین سیرین می باشد. نام های مختلفی دارد: لیپسیس مگنا، لیکتیس مگنا، یا لیبیدا برای دوران مدرن در لیبی.

Leptis-Magna-in-Libya_Market-relics_5820لپتیس مگنا

لپتیس مگنا

Leptis-Magna-Libyaلپتیز مگنا

۵٫ مانو دیل دیسیرتو

این دست مشهور و بزرگ در صحرای آتاکاما در شیلی یافت شده است که در واقع توسط ماریو ایرازابیل مجسمه ساز در سال ۱۹۸۰ساخته شده است. طول آن یازده متر است.این ایده که دستی از زیر زمین حرکت می کند، در واقع یکی از وسواس های دائمی ماریو بود و او از طریق ساختن این دست غول پیکر تا حدّی به آن جامه عمل پوشاند. ترجمه عنوان آن دست صحرا می باشد که دلالت بر عدالت، شجاعت، و دیگر اَشکال ناقص احساسات انسان دارد.اگر از فاصله ای دور به آن بنگرید، شبیه تصویر یک هیولا به نظر می رسد. ساختن آن زمانی ممکن شد که کمک مالی از سوی شرکت پیرو آنتوفاگاستا به دست آمد.

مانو دیل دیسیرتو

۶٫ پل موسی

این پل تاثیرگذار در واقع شبیه به راهرویی فرورفته در آب است؛ جایی که راهی برای عبور عابرین پیاده باز شده است. این سازه در سنگر و استحکاماتی قرن هفدهمی به نام Fort DE Roover ساخته شده است. اگر از دور به این نقطه نگاه کنید چیز خاصی به‌نظرتان نخواهد آمد؛ ولی وقتی نزدیک‌تر شوید، ناگهان متوجه می‌شوید که از میان گودالی پر شده از آب، راهی برای عبورتان باز شده است.

پل موسی2

پل موسی3

پل موسی

۷٫روستاهای شناور خلیج ها لانگ

این خلیج در شمال ویتنام قرار داشته و ۱۲۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و معنای لغوی نام آن خلیج اژدهایان افول کرده می‌باشد. این خلیج یکی از مشهورترین دیدنی‌های کشور ویتنام بوده که از هزاران جزیره کوچک تشکیل شده است. هر یک از این جزیره‌ها با پوشش گیاهی انبوهی که احاطه شان کرده شبیه به ستون‌های سنگی زیبا شده و دورنمای دریایی دلپذیری را شکل داده‌اند. بسیاری از این جزیره‌ها خالی از سکنه بوده و دارای غارهای شگفت‌انگیز و متعدد می‌باشند در حالی که برخی دیگر از آن‌ها دریاچه‌های زیبایی داشته و تعدادی هم دهکده‌های شناور ماهیگیران محلی را پوشش می‌دهند. این خلیج هم جزء میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

HaLong1هالونگ

Halong-1 خلیخ هالانگ

Ha_Long_Bay خلیخ هالونگ

۸٫ پیرینیس

پیرنه رشته‌کوهی است در جنوب غربی اروپا و مرز طبیعی بین فرانسه و اسپانیا است. این کوه‌ها شبه جزیره ایبری را از فرانسه جدا می‌کنند و امتداد آن حدود ۴۳۰ کیلومتر از خلیج بیسکای در اقیانوس اطلس تا دماغه کرئوس در دریای مدیترانه‌است.

نام آن به فرانسوی Pyrénées، به اسپانیایی Pirineos، به کاتالانی Pirineus و به باسکی Pirinioak تلفظ می‌شود.کشور کوچک آندورا تماماً درون این رشته‌کوه قرار دارد. بلندترین قله پیرنه، آنتو (۳۴۰۴ متر) نام دارد که در گوشه شمال شرقی منطقه آراگون اسپانیا واقع شده‌است.این رشته‌کوه در اثر برخورد شبه جزیره ایبری با قاره اروپا در حدود ۵۰ میلیون سال پیش یعنی در مرحله کوهزایی آلپی پدید آمده‌است و این برخورد همچنان ادامه دارد.

پیرنه

پیرنه3

پیرنه2

۹٫ بیابان ویرانگیل- کیلویان

آلاسکا در واقع، یکی از بهترین مناطقی است که می توان در این کره خاکی یافت. بیایان ویرانگیل- کیلویان، کاملاً مظهر تعریف واقعی حیات وحش می باشد و دلیل آن وجود گرگ ها، نهنگ ها، گوزن، بز کوهی، موش، و خرس می باشد که در این منطقه فوق العاده وجود دارد. پروازهای هوایی برای دیدم منطقه در دسترس توریست ها قرار دارد، و فعالیت های فوق العاده هیجان انگیزی مانند قایق سواری، پیاده روی، و کوه نوردی نیز وجود دارد. این مناظر زیبا موفق به ثبت نام خود در میراث جهانی یونسکو شده است.

یورانگیل

آلاسکا

۱۰٫ پارک ملی یلو استون (سنگ زرد)

این پارک که در جنوب مونتانا قرار گرفته، بزرگ‌ترین منطقه طبیعی حفاظت شده در کشور آمریکاست.بخش بزرگی از پارک ملی یلو استون در کوه‌های راکی قرار دارد و بیشتر به دلیل ویژگی‌های خاص زمین‌شناسی و همچنین چشم‌اندازهای زیبای طبیعی خود مشهور است. برای معرفی این پارک طبیعی تنها کافی است به بیش از ۲۰۰ دهانه آب جوشان، ‌۱۰ هزار چشمه آب گرم و تعداد زیادی دهانه آتشفشان که از آنها بخار و خاکستر فوران می‌کند در این منطقه قرار گرفته است، اشاره کنیم. طبیعت پارک یلو استون بسیار گوناگون و متنوع است و همواره گردشگران بسیاری به قصد دیدن عجایب موجود در این پارک جذب این منطقه می‌شوند. برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مناطق این پارک عبارتند از: آتفشان باسین، دره بزرگ سنگ زرد، دره هایدن، چشمه‌های آب گرم ماموت، دریاچه سنگ زرد ، دره لامار و تاور فال (آبشار برجی‌شکل).

سنگ زرد

سنگ زرد2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.