عکس‌های نفس گیر از آسمان پرستاره

تاکنون اتفاق افتاده که در تاریکی شب نظاره گر آسمان پرستاره باشید و گاهی بخواهید آن ها را بشمارید؟ حتما دیده اید که آسمان هنگام ستاره باران شدن به خصوص در کویر، عظمتی دارد که نمی توان آن را با هیچ منظره دیگری مقایسه کرد. در این مطلب تصاویری را از آسمان پرستاره خواهید دید که هر کدام با شکوه خود شما را شیفته خود خواهند کرد.

تصاویری که برای شما عزیزان در قالب آسمان پرستاره گرداوری کرده ایم، به مناسبت روز ستاره شناسی ثبت و ضبط شده است. این تصاویر توسط علاقمندان نجوم و عکاسان تهیه شده است تا نشان دهند زیبایی جنین شبی در قاب تصاویر به چه شکل است.

شعر کودکانه آمریکایی “ستاره درخشان” (Star Light, Star Bright) با الهام از این چشم اندازهای رویایی سروده شده است. چنین مناظری از آسمان پرستاره با عظمت و شکوه خود، نور امید و شادی می پراکند. جایی که می توان آرزو کرد و امیدوار بود که برآورده می شوند.

اگر به ثبت چنین تصاویری علاقمند باشید، بهتر است بدانید که علاوه بر ذوق و اشتیاق، به یک سه پایه، دوربینی با قابلیت عکاسی در شب و نوردهی بالا و یک کنترل از راه دور نیازمندید. بسته به میل شما در ثبت ستارگان  زمان نور دهی بین ۳۰ ثانیه تا یک ساعت بوده و بهتر است حین عکس گرفتن به دوربین دست نزنید. فراموش نکنید چون سرعت پایین است و دریچه شاتر مدتی باز می ماند، به علت حرکت کره زمین، نور ستاره ها تبدیل به خطوط می شود.

night-sky-stars-milky-way-photography-4__880

night-sky-stars-milky-way-photography-7__880

night-sky-stars-milky-way-photography-10__880

night-sky-stars-milky-way-photography-16__880

night-sky-stars-milky-way-photography-22__880

night-sky-stars-milky-way-photography-23__880

night-sky-stars-milky-way-photography-24__880

night-sky-stars-milky-way-photography-27__880

night-sky-stars-milky-way-photography-28__880

night-sky-stars-milky-way-photography-29__880

night-sky-stars-milky-way-photography-32__880

night-sky-stars-milky-way-photography-33__880

night-sky-stars-milky-way-photography-34__880

night-sky-stars-milky-way-photography-36__880

night-sky-stars-milky-way-photography-37__880

night-sky-stars-milky-way-photography-40__880

night-sky-stars-milky-way-photography-41__880

night-sky-stars-milky-way-photography-43__880

night-sky-stars-milky-way-photography-44__880

آسمان پرستاره

آسمان پرستاره

night-sky-stars-milky-way-photography-38__880

night-sky-stars-milky-way-photography-2__880

night-sky-stars-milky-way-photography-6__880

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

2 Comments

  1. ما توی نروژ آسمان خیلی کم ستاره ای داریم. بقدری کم ستاره که من باید بگردم یکی پیدا کنم به نوه ام آیلین نشان بدهم. انبوهگی کثیر اینهمه ستاره توی آسمان این تصاویر واقعا شگفت انگیز بود برای ما. و یک کمی عجیب در تصویری که کسی روی برفها دراز کشیده و نوری بر صورتش میتابه و یا از اون ساطع میشه. این را من نتونستم بفهمم واقعا چه موردی هست.
    با تشکر
    عباس تموچین آدمین لینکبذار دانکام

    1. از توجه‌تان سپاسگذارم
      این نور به احتمال زیاد چراغ کلاه این فرد باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.