دولت چین لیست سیاه گردشگران بدرفتار را ارائه کرد

 خبرگزاری ارک: با افزایش شکایت و گزارش ها ازبدرفتاری گردشگران چینی، دولت چین لیست سیاه گردشگران بدرفتار را ارائه کرد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ با افزایش تعداد شکایت ها و گزارش ها از بدرفتاری گردشگران چینی حین سفرهای داخلی و خارجی، دولت چین برای پیش گیری از بدنامی این کشور، لیست سیاه گردشگران بدرفتار را ارائه کرد.

به گزارش رسانه چینیایفنگ نیوزبه منظور کاهش و پیش گیری از بدرفتاری چینی‌ها درسفرهای خارجی، وزارت گردشگری چین اعلام کرد که ۴ گردشگر را به دلیل بدرفتاری در سفرها در لیست سیاه وب سایت‌های رسمی خود قرار داده است.

نفر نخست لیست سیاه گردشگران با شماره فایل ۲۰۵۰۰۰۱ یک زن اهل ایالت انهویی به نام ژانگ یان است که پیشتر در دسامبر۲۰۱۴ درجریان سفر با شرکت هوایی ایرآسیای تایلند، پس از توهین و تهدید مهماندار یک فنجان آب جوش را که برای تهیه نودل فوری دردست داشت، به صورت او پاشید.

طبق همین گزارش همراه مرد او به نام وانگ شنگ نیز با شماره فایل ۲۰۱۵۰۰۰۲ به جرم تهدید به منفجر کردن هواپیما، نفر دوم این لیست سیاه است. طبق گزارش ها عصبانیت ژانگ وانگ به دلیل آن بود که به او گفته شده بود نمی‌تواند درکنار همسفر مورد نظرش بنشیند.

درنتیجه تهدیدهای او هواپیمای تایلندی ناگزیر به بازگشت به مبدا شد درحالیکه ۹۰ دقیقه قبل از فرودگاه بانکوک به مقصد نانجینگ برخاسته بود.

طبق مقررات اعلام شده از سوی دولت چین هردو فرد یاد شده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ همچنان دراین فهرست سیاه قرار خواهند داشت.

مسافردیگرچینی به نام” ژو یو” نیز به جرم بازکردن درهای خروج اضطراری با زور واجبار حین سفر با خطوط شرکت هوایی چین شرقی از بنگلادش به کومینگ در ژانویه ۲۰۱۵ دراین فهرست ثبت شده است. او همچنین محکوم شده است که تا مارچ ۲۰۱۷ دراین فهرست باقی بماند.

نفرچهارم این لیست سیاه “لی وانگ چون” گردشگری است که ماه گذشته برای عکسبرداری از موضوع مورد نظرش، از روی مجسمه سربازان انقلاب درپارک” شاناکسی” چین بالارفته بود. رفتار این گردشگر مدت‌ها پس ازاین که عکس او بالای این مجسمه‌ در تمام شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، توجه مقامات چین را به او جلب کرد.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.