دره تخیل‌برانگیز مجسمه‌ها در جزیره رنگین‌کمان هرمز

همه مردم با شنیدن نام جزیره، یاد دریا و ساحل میافتند، جالب است بدانید در جنوب ایران جزیره‌ای به نام هرمز با خاک، کوه و پرتگاه‌های مرتفع خود می‌تواند انگیزه‌ای برای سفر به این دیار را در تک تک شما به وجود آورد.

کوه‌های رنگارنگ، صخره‌های شکل گرفته در طول میلیون‌ها سال، سنگ‌های باشکوه نمکی و زیباتر و جذاب‌تر از همه، خاک رس، جزیره هرمز را به یک مقصد دیدنی و تماشایی تبدیل کرده است.

سفرنامه ارک به شما پیشنهاد می‌کند که در فرصتی مناسب سفری به این جزیره زیبایی‌ها داشته و از جاذبه‌های متنوع آن، به ویژه دره مجسمه‌ها دیدن فرمایید.

با چند صد متر پیاده‌روی به سمت ساحل، در راهی که ماسه‌های نقره‌ای در آن جلب توجه می‌کنند، سنگ‌هایی را در اشکال مختلف خواهید دید. هر یک از این سنگ‌های شگفت‌انگیز با قدرت تخیل بینندگان به حیوانی تشبیه می‌شوند؛ یکی سر گوسفند، دیگری مرغ و خروس و تا دلتان بخواهد سنگ‌هایی شبیه اژدها در حالت‌های مختلف.

از شکل سنگ‌ها می‌توان دریافت که در طول هزاران سال که جزیره هرمز به تدریج از آب بیرون آمده، روند فرسایش روی آن‌ها نقش و نگار زده است. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، عمر زمین شناسی این جزیره به ۶۰۰ میلیون سال قبل و عمر بیرون آمدن آن از آب به حدود ۵۰ هزار سال پیش می‌رسد.

با گذر از میان سنگ‌های بزرگ و با تحمل کمی سختی، به پرتگاه بسیار عمیقی خواهید رسید که حدودا ۴۰ متر بالاتر از سطح دریا است. تنها با سفر به این مکان می‌توانید سکوت مطلق در ساحلی رویایی را تجربه کنید.

با توجه به اینکه این منطقه هنوز مانند بسیاری از مناطق گردشگری با مشکل هجوم انبوه گردشگران مواجه نشده، بکر بودن و پاکیزگی خود را تا حد زیادی حفظ کرده است.

اکنون که با یکی از جاذبه‌های دیدنی و منحصر به فرد جزیره هرمز آشنا شدید، برنامه سفری بریزید و هنگام گشت و گذار در این جزیره سواحل رنگین آن را به تماشا بنشینید.

دره مجسمه‌ها (1)عکس از مهدی درویشی

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.