خانه مقدس حقیقت

خانه مقدس حقیقت ( Sanctuary of Truth ) بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندی است که در شمال پاتایا در کنار دریا واقع است و بلندترین نقطه آن ۱۰۵ مترارتفاع دارد. این بنا طوری ساخته شده است که در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم باشد.

این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی تزئین شده است. هدف از به کارگیری این مجسمه ها، استفاده از هنر و فرهنگی بوده است که منعکس کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن و حکمت و فلسفه شرقی است. که بر اساس نقش و نگارهای هندویی و بودایی‌های سنتی ساخته شده اند.

مجسمه‌های کار شده در بیرون معبد که در تصاویر می‌بینید تماما کار دست هستند و کار بر روی این تزئینات همچنان ادامه دارد. چراکه پروژه ساخت این مکان از سال ۱۹۸۱ آغاز شد و طبق برنامه ریزی‌ها قرار است تا ۲۰۲۵ تمام شود.

این موارد سبب می شود که بازدیدکنندگان زندگی کهن، مسئولیت انسان، افکار اولیه، چرخش زندگی، ارتباط زندگی با جهان و هدف مشترک از زندگی به سوی یک مدینه فاضله را درک نمایند.سرگرمی های دیگری نیز همچون شوی دلفین ها در این مکان اجرا می شود.

یکی از جاذبه های گردشگری تایلند که برای اهالی این کشور و البته برای بسیاری از توریست ها شناخته شده و مقدس است، جاذبه ای به نام خانه مقدس حقیقت است.

پِتایا یا پاتایا (در تای: พัทยา، در انگلیسی: Pattaya) شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد.

شهر پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌آید. پاتایا به دلیل وجود فاحشه‌خانه‌ها، کاباره‌ها و انواع محلات تفریحات شبانه شهرت جهانی دارد.

خیابان واکینگ استریت از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحات شبانه در پاتایا است.

خانه پاتایا

خانه حقیقت3

خانه حقیقت

خانه حقیقت2

خانه حقیقت4

خانه حقیقت5

خانه مقدس حقیقت

دلفین خانه حقیقت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.