«جنگل های ارسباران» نامزد ثبت جهانی

جنگل های ارسباران کلیبر نامزد ثبت جهانی از سوی ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی می شود.

مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر روز گذشته به استان آذربایجان شرقی ودر بازدید از جنگل های ارسباران با تاکید بر لزوم ثبت این طبیعت بکر در حافظه جهانی اعلام کرد: قرار گرفتن جنگل های ارسباران در فهرست نامزدهای ثبت جهانی یونسکو، نیازمند الزاماتی است که در حال پیگیری برای پرونده آن هستیم.

سلطانی‌فر با اشاره به فرصت های تاریخی، طبیعی و خدادادی شهرستان کلیبر، اظهار داشت: استفاده از این فرصت ها برای توسعه گردشگری منطقه بسیار ضروری است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین از کمپ قلعه دره سی کلیبر بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت تله کابین این کمپ قرار گرفت.

سلطانی فر همچنین در نشستی با هتل داران شهرستان کلیبر با مشکلات آنان آشنا شد.

سلطانی فر ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی باید با انجام رایزنی از طریق بانک ها تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاران گردشگری فراهم کند و سازمان بیشتر در حوزه گردشگری نقش هماهنگ کننده داشته باشد.

وی با اشاره به جذابیت های گردشگری کشورمان یاد آور شد: ایران دارای رتبه ۱۵ از لحاظ جاذبه های گردشگری در جهان است و ما باید همه ی تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت های برجسته داشته باشیم.

وی همچنین جاذبه های بکر گردشگری آذربایجان شرقی را بسیار شایسته توجه دانست و ابراز امیدواری کرد: با به نتیجه رسیدن پرونده ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان و جنگل های ارسباران این منطقه بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.