جرائم میراث فرهنگی،‌ باید جزو جرائم عمومی شود

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری روز جهانی موزه‌ها درباره حریم‌های انجام شده در سطح کشور از ابتدای دولت جدید گفت: متأسفانه مشکل حریم، یک مشکل ریشه‌ای است. آثار ثبت ملی شده تخریب می‌شوند و تبعات آن دامن سازمان میراث فرهنگی را می‌گیرد. معتقیم این به دلیل ایراد در نحوه قانون‌گذاری است.
فرهاد نظری گفت: در گذشته جرایم میراث فرهنگی براساس قانون جزو جرایم عمومی شناخته می‌شد و زمانی که یک تخریب صورت می‌گرفت، حتی اگر میراث فرهنگی شکایت نمی‌کرد چون میراث فرهنگی بیت‌المال است دادستان آن تخریب را پیگیری می‌کرد. اما از زمانی که جرایم میراث فرهنگی جزو جرایم خصوصی تلقی می‌شود، اما اگر جرم رخ دهد و سازمان میراث فرهنگی شکایت کند و بتواند آن را اثبات کند در آن زمان این مسئله پیگیری می‌شود.

 

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.