تصاویری وحشتناک از فوران آتشفشان کالبوکو در شیلی

کالبوکو یک آتشفشان ۲۰۰۰ متری در شیلی است که روزهای گذشته دو بار فوران کرده و بسیاری از خدمات اورژانسی و همچنین عکاسان را به سوی خود فرا خوانده است. این فوران آتشفشان حدود ۴۰۰۰ شهروند را واداشته شهرها و روستاهای خود را تخلیه کنند. مقامات آرژانتین نیز به شهروندان در مورد خاکستر آتشفشانی هشدار داده اند.

آتشفشان کالبوکو مشرف به شهرهای پورتو مونت و پورتو واراس است که دارای جمعیتی حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر هستند. این آتشفشان آخرین بار در سال ۱۹۷۲ فوران کرده بود، همین دلیل باعث شد که مقامات این کشور از فوران آن شگفت زده شوند.

کالبوکو یک آتشفشان استراتو (که آتشفشان کامپوزیت نیز گفته می شود) است. این گونه آتشفشان ها انفجاری ترین نوع هستند. از جمله آتشفشان های استراتو می توان به آتشفشان های مرگبار کراکاتوآ، وزوویوس و سنت هلن اشاره کرد.

علاوه بر مقاماتی که در حال کمک رسانی و ایجاد امنیت مردم هستند، عکاسانی وجود دارند که فرصتی برای عکاسی پیدا کرده اند. عکس های خیره کننده از ستون های دود که توسط گدازه ها به رنگ قرمز نقاشی شده اند و از طرفی رعد و برق حال و هوای آن روز را به تصویر کشیده اند. نمونه هایی از تصاویر آتشفشان کالبوکو را در این مطلب برای شما عزیزان گرداوری کرده ایم.

آتشفشان کالبوکو شیلی (1)

آتشفشان کالبوکو شیلی (1)

آتشفشان کالبوکو شیلی (2)

آتشفشان کالبوکو شیلی (4)

آتشفشان کالبوکو شیلی (6)

آتشفشان کالبوکو شیلی (8)

آتشفشان کالبوکو شیلی (10)

آتشفشان کالبوکو شیلی (12)

آتشفشان کالبوکو شیلی (13)

آتشفشان کالبوکو شیلی (14)

آتشفشان کالبوکو شیلی (15)

آتشفشان کالبوکو شیلی (3)

آتشفشان کالبوکو شیلی (7)

آتشفشان کالبوکو شیلی (5)

آتشفشان کالبوکو شیلی (9)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.