تجربه ای رویایی در استخر معلق کف شیشه ای

 همیشه شفافیت و زلالی آب توجه هر بیننده را به خود جلب می کند و حس طراوت و سرزندگی با خود به همراه می آورد. برای همه ما ارتباط روزمره با فضایی که امکان لمس این حس رویایی را فراهم می کند خوشایند خواهد بود. طراحی های متنوع در معماری به ما اجازه می دهد که بودن در چنین فضاهایی را تجربه کنیم. استخر های شیشه ای معلق یکی از همین ایده هاست. دیدن این استخرها در فضای باز که با سطوح شیشه ای ساخته می شوند و امکان تماشای شناگر ها از سطوحی زیر استخر را برای ما ایجاد می کند همیشه جذاب است.

هتلی در چین با منظره‌ای چشمگیر و منحصر به فرد میزبان میهمانان است. در طبقه ۲۴ این هتل و درست بالای خیابان پرازدحام شانگهای استخری با کف شیشه‌ای قرار گرفته که از دیوارهای هتل جلوتر رفته و کاملاً قابل رؤیت است.

article-2146335-1327CBDC000005DC-493_964x641

طراحی زیبای آن این امکان را به ما می‌دهد تا اسکلت استخر از لبه دیوار هتل پیشتر آید و تنها از یک جهت به دیوار متصل باشد.

این نمونه مهندسی در بناهای متعدد، از پل گرفته تا خانه‌های روستایی، استفاده شده اما نکته حائز اهمیت این است که استفاده از این طراحی سازه برای استخرهای شنا کمتر دیده شده است به خصوص اینکه بر بالای یک خیابان پرازدحام شهری کف آن از شیشه هم باشد.

این استخر به شناگران حس سفر در آسمان را القاء می‌کند در حالی که افراد پیاده آنها را از زیر نظاره می‌کنند.

سخنگوی مجموعه هتل‌های اینترکنتینانتال توضیح می دهد که هدف ما این بود که مهمانانمان شنای منحصر به فردی را در هتل‌های ما تجربه کنند.

وی همچنین افزود که پیش از آغاز ساخت این سازه با طراحان حرفه‌ای و حتی کارشناسان فضایی متعددی گفتگو و مذاکره انجام پذیرفت.

این استخر در ارتفاع ۹۸ فوتی از سطح زمین با عرض ۲۰ فوت و عمق ۵ فوت قرار گرفته است. برای استفاده از استخر می‌بایست جزو مهمان هتل و یا عضو باشگاه آن باشید.
بد نیست بدانید که هزینه اقامت در این هتل به ازای هر شب ۱۲۵ دلار می‌باشد در حالی که عضویت سالانه در باشگاهش ۲۴۰۰ دلار است.

استخرهای معلق دیگری نیز در اقصی نقاط جهان وجود دارند که اکثرشان در املاک مسکونی ساخته شده‌ و فاصله‌شان از سطح زمین زیاد نیست. اما استخر این هتل اولین استخری است که به منظور اهداف تجاری در چین ساخته شده و طراح آن یک شرکت سنگاپوری بوده است.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.