ایتالیا از تجربیات مرمتی آثار تاریخی کاشان استفاده می کند

خبرگزاری ارک: سرپرست تیم اعزامی اساتید معماری و هنر دانشگاه پلی تکنیک ایتالیا با تجلیل از معماری خانه های سنتی کاشان اظهار امیدواری کرد: مطالعات تطبیقی و مقایسه ای در مرمت این گونه آثار تاریخی و ساختارهای مشابه آن در ایتالیا انجام گیرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، پروفسور آنتونلا کنتین با اشاره به مشابهت مسائل و معضلات موجود معماری کلان شهرها و شهرهای کوچک در ایران و ایتالیا افزود: مهمترین چالشی که امروزه در توسعه معماری کلان شهرها و شهرهای دارای بافت سنتی با آن روبه رو هستیم، حفظ هویت شهر در عین رشد و توسعه آن است.

وی با تاکید بر اینکه چرا باید میراث گذشتگان را در نوگرایی اقتصادی – اجتماعی جوامع لحاظ کنیم و همگام با توسعه تکنولوژیکی در حفظ و پاسداشت آن میراث بکوشیم، ابراز امیدواری نمود: شبکه ای از ارتباطات بین المللی میان دانشگاه های ایران و اروپا شکل گیرد و توسعه یابد تا راه برای انجام مطالعات مقایسه ای و کلیدی هموار شود.

وی برگزاری سمینارها و کارگاه ها را زمینه مناسبی برای امضای موافقت نامه همکاری های فیمابین و تبادل استاد و دانشجو و انتشار کتاب، مقالات، مجلات تخصصی و تحقیقات برشمرد.

دکتر پدرو اورتیز استاد مهمان پلی تکنیک میلان و مشاور عالی کلان شهرهای جهان نیز در این نشست افزود: شکی نیست که با تحولات اخیر و عادی سازی روابط بین المللی ایران و جامعه اروپا، رشد و توسعه شهری تهران، تاثیر مستقیم بر رشد اقتصادی این کشور خواهد داشت.

وی همچنین گفت: کاشان به لحاظ آنکه در موقعیت ممتاز جغرافیایی راهبردی ویژه ای بین دو کلان شهر تهران و اصفهان قرار گرفته است، می تواند از این پتانسیل موجود حداکثر بهره برداری را به عمل آورد.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.