آبشار دوآب کردکوی

مناطق شمال و سلسه کوه ها و جنگل هایش همواره زبان زد مردم نقاط دیگر بود . در این میان سهم به سزایی از این زیبایی و سرسبزی را جنگل های کردکوی و اطراف آن دارند.

 آبشار دوآب  یکی از زیباترین مناطق طبیعی و گردشگری  در روستای بالاجاده می باشد. این آبشار در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی، در غرب استان گلستان واقع شده است. جنوب این شهرستان را ارتفاعات البرز شرقی تشکیل می‌دهد، که مهمترین کوههای آن درازنو و زمه کوه، چلستان، جهان نما، پلاش و حداکثر ارتفاع آن از سطح دریا به ۳۵۰۰ متر می‌رسد.

آبشار دو آب

 آبشار دوآب در داخل کوه و در میان درختان انبوه و سرسبز و در عمق جنگل در منطقه ای به نام دوآب قرار گرفته است. دراین منطقه ۲ رودخانه جریان دارد که از ارتفاع البزر سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در دل جنگل در منطقه دو آب به یکدیگر می پیوندن و آبشار دو آب را بوجود می آورند. ارتفاع آبشار حدود ۱۴ متراست.

از ویژگی های مهم و پرجاذبه منطقه کردکوی، وجود دو دهکده ییلاقی بنامهای درازنو و جهان نما است که در فصول بهار و تابستان، بسیاری از گردشگران بومی و غیربومی را به سوی خود جذب می کنند. این دو مجموعه که یکی در مجاورت و دیگری در درون منطقه حفاظت شده جهان نما قرار دارند، محلی مناسب جهت تفرج، تسکین روان، و فعالیت های تحقیقاتی است. آبشار زیبا دوآب تنها بخشی از هزاران جاذبه طبیعی و زیبای این بهشت گمشده است. از دیگر آبشارهای گزارش شده از این منطقه می توان به آبشار هفت طبقه و آبشار جم اشاره کرد.

13657978767

در ارتفاعات پایین درختان ممرز، انجیری، توسکا، لرگ، در ارتفاعات متوسط درختان راش، ملچ، نمدار، افرا، و در ارتفاعات بالاتر درختان ارس، بلوط و سرو کوهی می رویند. در جنوب شهرستان کردکوی جنگل تا خط الراس کوه های دراز نو گسترش داشته و یکی از انبوه ترین جنگل های خزری را تشکیل می دهد. شیب تند زمین در این منطقه، موجب پیدایش رودهای پرآبی شده است.

136579787610

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.