معرفی ۶ موزه خارق العاده دنیا

این ۶ موزه خارق العاده دنیا از موزه هایی هستند که از نقاط مختلف دنیا بازدید کننده جذب می کنند . ما قبلا موزه های دیگری به شما شناساندیم .وجود موزه‌ها در کشور‌های مختلف راه ارتباطی میان انسان‌های امروز و گذشته است. مردم با بازدید از موزه‌ها نه تنها از زندگی و آثار گذشتگان خود اطلاعات کسب می کنند، بلکه در برخی از آن‌ها با آثار هنری، صنعت و محیط زیست امروز و گذشته خود نیز آشنایی پیدا می‌کنند، به همین علت موزه‌ها بهترین مکان‌ها برای یادگیری و سرگرمی ‌اند .موزه ها را می توان به این صورت طبقه بندی کرد: موزه قوم‌شناسی، انسان‌شناسی، تاریخی، هنر، کاربردی، صنعتی، گیاه‌شناسی، علم و …
۱) موزه فرهنگ غذای هنگ ‌کنگ
موزه فرهنگ غذا در هنگ‌ کنگ که در گذشته موزه غذای انسان‌ها نیز نام داشت، برای شناخت و آشنایی مردم با فرهنگ‌ غذا‌های گوناگون در نقاط مختلف دنیا تاسیس شده است. این موزه دارای رستوران‌های شبیه ‌سازی شده است که تور‌های راهنما بازدید کنندگان را با لوازم آشپزخانه، وسایل سر میز مانند انواع کارد، چنگال، قاشق و ظروف گوناگون از نقاط مختلف دنیا آشنا می‌کند. از دیگر بخش‌های جالب و دیدنی این موزه بخش انواع برنج و ادویه‌هاست.

1
۲) موزه بازی‌های سکه‌ای سانفرانسیسکو
موزه بازی‌های سکه‌ای (مکانیک) یکی از جذاب‌ترین موزه‌های قرن بیستم شناخته شده است که هر سال بیش از ۱۰۰هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. در این موزه بیش از ۳۰۰ نوع بازی مکانیکی قدیمی وجود دارد. این موزه یکی از بزرگ ‌ترین کلکسیون‌های شخصی از بازی‌های مکانیکی سکه‌ای و وسیله‌های موسیقی است. برخی از این جعبه‌های سکه‌ای مانند مادربزرگ پیشگو، جعبه گروه موسیقی در شهر بازی، پیانوی نوازنده، موتور سیکلت بخاری، بوکسور و ماشین تست عشق در میان بازدیدکنندگان جذابیت بیشتری دارند. یکی دیگر از بخش‌های جالب این موزه شهر بازی کوچکی است که به‌ دست زندانیان با خلال دندان ساخته شده است. ورود به این موزه مجانی است، اما برای بازی با وسایل آن باید جیبی پر از سکه داشته باشید.

cion
۳) موزه مجسمه مشاهیر لندن
موزه مادام تسو از جذاب‌ترین موزه‌های لندن محسوب می شود که از بخش‌های مختلفی مانند بخش مجسمه‌های وِکسی (مومی) از هنرپیشه‌ها و کارگردانان معروف از گذشته تا حال، مجسمه‌های مومی از افراد معروف تاریخی و فرهنگی جهان و مجسمه‌های مومی از ورزشکاران، خانواده سلطنتی و سیاستمداران است. از دیگر بخش‌های جالب این موزه بخش قرون وسطی و تونل ترسناک است. در این بخش شما وارد دوران سیاه این زمان می‌شوید و از زندان‌ها و شکنجه‌های آن زمان و معروف‌ترین قاتل‌های لندن بازدید می‌کنید. اما از دیدنی‌ترین بخش‌‌های این موزه، موزه تاریخ لندن است که در جریان بازدید از آن، شما سوار بر تاکسی‌های سیاه انگلیسی به گذشته جالب و جذاب لندن سفر می‌کنید و با تغییر و رشد این شهر تا به امروز که اکنون تبدیل به شهری مهم و محبوب شده است، آشنا می‌شوید.

madame-tussauds.WidePlayer
۴) موزه خرگوش لس‌آنجلس
موزه خرگوش یا بانی در خانه شخصی زوجی آمریکایی واقع است که علاقه آن‌ها به خرگوش سبب شده تا بیش از ۲۷هزار مدل از خرگوش‌ها در آن ساخته شود. این موزه دارای باغ‌هایی کوچک از مجسمه‌ خرگوش‌های کارتونی‌ شکل و وسایل و غذاهای مخصوص خرگوش‌هاست که به علت وجود یک فروشگاه اسباب‌بازی خرگوشی شهرت زیادی در میان بازدیدکنندگان دارد.

Bunny-Museum-8-640x426
۵) موزه پوستر شانگهای
موزه تبلیغاتی شانگهای شامل مجموعه‌ای بزرگ از پوستر‌های تبلیغانی دوران کمونیستی مائوئیسم و جنگ سرد است. این موزه نقشی بزرگ برای ایجاد حس خوش‌بینی، جدیت، برادری و احترام و تجلیل از گذشته پرتنش چین در این دوران، برای مردم امروز این کشور دارد.
در موزه پوستر شانگهای بیش از ۵هزار پوستر جمع‌آوری شده است.

shanghai-propaganda-museum
۶) موزه انگل‌شناسی توکیو
موزه انگل‌شناسی توکیو تنها موزه‌ای در جهان است که وقف موجوداتی شده که ممکن است در بدن ما زندگی کنند. بیش از ۴۵هزار نوع انگل در این موزه نگهداری می‌شود. در این موزه با یک گالری از انواع کرم‌های انگلی مختلف که بلندترین آن‌ها بیش از ۸ متر است، روبه‌رو خواهید شد . از فروشگاه این موزه می‌توانید تی‌ شرت‌هایی را با شکل‌هایی از انواع کرم‌های انگلی تهیه کنید.

Japan-2013-65_web-lrg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.