مرد شیری، از انسان های عجیب تاریخ

“استفان بیبروسکی” در طی سال های ۱۸۹۱ تا ۱۹۳۲ زندگی می کرده است و در این مدت به خاطر موهای بسیار بلند و روشنی که تمام بدنش را پوشانده بود به مرد شیری معروف شده بود.

از تمام مجراهای صورت این مرد شیری مو رشد کرد و تمام صورتش به شکل شیرها تبدیل شد. این مرد لهستانی در هنگام به دنیا آمدن تماما پوشیده از مو بود و پزشکان را از همان بدو تولد شگفت زده کرد.

او از اهالی لهستان بود و مادرش اعتقاد داشت، کشته شدن پدر خانواده به دست یک شیر این بلا را سر فرزندشان آورده است. او در تمام مدت زندگی با همین موها زندگی کرد و هیچگاه نتوانست صورت بدون موی خود را ببیند. او در حقیقت با نوعی بیماری بسیار نادر به نام «سندروم آمباراس» که در آن موهای بسیار زیاد به صورت غیرعادی در بدن فرد رشد می کند متولد شده بود.

پدر استفان، صاحب یک شرکت مسافربری کوچک بود. او مرد جوانی بود که علاقه زیادی به حیوانات وحشی از جمله شیر داشت. پدر استفان که مرد بسیار ثروتمندی بود، در طول سال ها، تربیت شیرها را آموخته بود و از این رو محلی برای نگهداری چندین شیر وحشی خریده بود و آن ها را تربیت می کرد. یک روز صبح وقتی مرد جوان برای تعلیم نزد شیرها می رود یکی از این حیوانات به او حمله می کند و وی را به شدت زخمی می کند. مادر استفان سراسیمه به کمک شوهرش می رود اما خیلی دیر شده بود و پدر استفان می میرد.

پس از مرگ پدر استفان، همسرش که توانایی اداره شیرها را نداشت همه آن ها را می فروشد و به همراه دو پسرش «آدرین» و «فیدور» و فرزند سومی که باردار بود به مکان زیبایی در بیلسک لهستان می روند تا زندگی جدیدی را شروع کنند.

سال ۱۸۹۱ استفان متولد می شود. او از سن ۴ سالگی وارد سیرک شد و تقریبا به تمام اروپا و بیشتر کشورهای آسیا و آمریکا سفر کرد. به گفته شاهدین صورت این مرد شیری موهای ۱۰ سانتی متری داشت و ۹۰ درصد از بدنش نیز به همین صورت پوشیده از مو بوده است. او در سال ۱۹۳۲ بر اثر حمله قلبی درگذشت.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.