سفر پاییزی به روستای آهار

آهار از روستاهای دهستان رودبار قصران بخش رودبار قصران شهرستان شمیران استان تهران می‌باشد که در ۲۳ کیلومتری شمال غرب گلندوک واقع است. این روستا در محل تلاقی دو تنگه ای که یکی به سمت شمال غرب به ده تنگه و گردنه زرگاه و دیگری به سمت جنوب غرب که به منطقه و مزارع و آبشار شکرآب و قله توچال و مرز شهرستانک منتهی می شود، قرار دارد. روستای آهار از روستاهای آباد و پر رونق منطقه بوده و به علت داشتن مزارع و باغات وسیع،بیشتر ساکنین این روستا به کار باغداری مشغول می باشند. طبیعت این منطقه در دو فصل بهار (اردیبهشت ماه) و پاییز (آبان ماه) بسیار زیبا و دیدنی می باشد.

نام اصلی و باستانی روستا «اوهار» بوده است که این نام هنوز هم با ترکیب «گل‌اوهر» به محلی که مدخل روستا و در انتهای جاده فشم و ایگل می‌باشد، اطلاق می‌شود. «او» به معنای آب و «هر» به معنای آسیاب می‌باشد. اوهر به معنای آبادی می‌باشد که دارای آب فراوان برای احداث آسیا می‌باشد.

با شروع پاییز، پیشنهاد می کنیم که خود را برای سفر یک روزه پاییزی به اطراف تهران آماده کنید تا با چشم های خودتان زیبایی و جذابیت این فصل را در طبیعت روستای آهار ببینید. روستایی که زیبایی های این فصل در آن چند برابر جلوه می کند و با دیدن این منطقه مطمئنا پاییز یکی از فصل های مورد علاقه تان خواهد شد.

از روستای آهار می توان هم به ابشار شکرآب رفت و هم به آبشار ده تنگه؛ هر دو مسیر، بسیار زیبا و فرح بخش است و از میان کوچه باغ های بسیار زیبا و درختان چنار و گردو و جوی های آب و آبشار های کوچک می گذرد. برای رفتن به هر کدام از این دو مسیر باید وسیله تان را در آهار پارک کنید و باقی راه را با پای پیاده طی کنید. از میدان آهار که رد شوید و پل آهنی را رد کنید به یک دوراهی می رسید که راه سمت راست به ده تنگه می رود و راه مستقیم شما را به آبشار شکرآب می رساند. مسیر اصلا خسته کنند نیست؛ هم ییلاقی است و هم بدون شیب خسته کننده و تقریبا هموار است. برای رسیدن به هرکدام از دو مقصد، نیاز به دو تا سه ساعت پیاده روی دارید.

از روستا تا امامزاده راه مال روی مشخصی وجود دارد که در دو راهی ها، راهنمایی هایی شده است. بنای امامزاده مربوط به زمان قاجاریه می باشد و مدفن امامزاده سید زاهد و سید طاهر می باشد.آبشار شکرآب آهار به فاصله ۱۰ دقیقه ای از امامزاده سید طاهر شکرآب قرار گرفته است…

آهار1

آهار2

آهار 3

آهار

امامزاده آهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.