خانه‌هایی که الهام‌بخش نویسندگان شدند

شاید برایتان جالب باشد ببینید «آگاتا کریستی» در کدام خانه ماجراهای جذاب جنایی «هرکول پوآرو» را می‌نوشت، داستان‌های عاشقانه «جین آستن» کجا خلق شده و کدام خانه میزبان نبوغ ادبی خواهران «برونته» و عمر کوتاه آن‌ها بوده است.

از خانه‌های بزرگ و اشرافی تا خانه‌های معمولی و بسیار کوچک، محل زندگی بزرگ‌ترین نویسندگان تاریخ ادبیات انگلیس بوده است؛ خانه‌هایی که در غم و شادی این نویسندگان شاهد خلق شاهکارهای آن‌ها بوده‌اند.

«جورج الیوت» با نام واقعی «مری آن اوانز» در ۲۲ نوامبر ۱۸۱۹ در «آربری هال» منطقه «وارویک‌شایر» انگلستان متولد و در آن‌جا بزرگ شد. خانه زیبایی که او در آن زندگی می‌کرد منبع الهام چندین داستانش شد و سایر داستان‌هایش نیز تحت تاثیر زندگی در «آربری هال» بود. «الیوت» مسحور تاریخ خانه و شکل ترسناک آن شده بود، خانه‌ای که مراحل ساخت آن پس از ۵۰ سال تکمیل شد. از مهم‌ترین آثار این نویسنده که او را مبدع روش آنالیز روانشناسی شخصیت‌های رمان‌های مدرن می‌دانند می‌توان به «آدام بد»، «آسیابی بر رودخانه»، «سیلاس مارنر»، «میدل‌ مارچ» و «دانیل دروندا» اشاره کرد.

خانه جورج الیوت

«دیلن تامسون» شاعر ولزی متولد ۲۷ اکتبر ۱۹۱۴، در سال ۱۹۴۱ به یک خانه کوچک کنار دریاچه در ۴۰ کیلومتری «سوانسی» نقل مکان کرد. این همان خانه‌ای بود که او و همسرش همیشه آرزوی آن را داشتند، خانه‌ای کوچک در کنار آب که مشخصا منبع الهام بسیازی از شعرهای او بوده است. او بیش‌تر شعرهای خود را در رادیو یا در اجراهای عمومی می‌خواند و صدا و لحن کوبنده‌اش در هرچه محبوب‌تر شدن شعرهایش موثر بود.

خانه دیلن تامسون

خانه «شاوتن» در منطقه همپشایر انگلستان، خانه خانواده «آستن» در اواخر قرن نوزدهم میلادی بود. امروزه این خانه به یک موزه تبدیل شده و حال و هوای خود را تا حد زیادی حفظ کرده است. «جین آستن» در اتاق پذیرایی خانه و پشت یک میز سه‌پایه می‌نشست و به ویرایش رمان‌های «عقل و احساس» و «غرور و تعصب» پیش از انتشار می‌پرداخت و هنگامی که ایده جدید به ذهنش خطور می‌کرد به سرعت از اتاق به سمت میز تحریر خود می‌رفت. «اما»، «ترغیب» و «منسفیلد پارک» از دیگر رمان‌های این نویسنده سرشناس و تاثیرگذار انگلیسی هستند.

خانه خانواده «آستن»

خانه‌ای زیبا در منطقه «دوونشایر» که مشرف به رودخانه «دارت» است روزی متعلق به «آگاتا کریستی» نویسنده و جنایی‌نویس مطرح انگلیسی بوده است که حضور آن در چندین رمان نوشته او به چشم می‌خورد. «آگاتا کریستی» از نویسندگان برجسته‌ ادبیات جنایی انگلیس است که حدود ۸۰ رمان‌ پلیسی فوق‌العاده‌ او و خلق کارآگاهان نام‌آشنایی چون «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» موجب شد تا لقب «ملکه‌ جنایت» را بگیرد. کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز کریستی را نویسنده‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که آثار او در میان تمامی ژانرها، پرفروش‌ترین بوده‌اند. آگاتا کریستی در ۱۲ ژانویه‌ سال ۱۹۶۷ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

خانه آگاتا کریستی

«هنری جیمز» رمان‌نویس صاحب‌نام انگلیسی – آمریکایی خانه «Lamb House» در منطقه اسکس شرقی را ابتدا در یک نقاشی آبرنگ متعلق به دوستش دید. در سال ۱۸۹۸ متوجه شد که مالک خانه فوت کرده است. بنابراین فرصت را هدر نداد و به سرعت برای خرید آن اقدام کرد. از مهم‌ترین آثار این رمان‌نویس می‌توان «دیزی میلر»، «سفرای کبار» و «تصویر یک بانو» را نام برد.

خانه هنری جیمز

زمانی که «لرد بایرون» شاعر سرشناس رمانتیک انگلیسی‌ خانه‌ای را در سن ۱۰ سالگی به ارث برد، خرابه‌ای بیش نبود اما حالا این خانه در ناتینگهام انگلیس مشرف به دریاچه، باغ و ۱۲۱ هکتار فضای سبز است. این خانه آن‌قدر بزرگ بود که «بایرون» در سالن اصلی آن تمرین تیراندازی می‌کرد و یک خرس و گرگ رام‌شده نیز در راهرو آن گشت می‌زدند. «جورج گوردون بایرون» (۱۸۲۴ ۱۷۸۸) یکی از بزرگ‌ترین شاعران و شخصیت‌های ادبی کشور انگستان و از اشخاص تراز اول در مکتب ادبی رمانتیسم در اروپا بود. او که اصالتا فرانسوی بود در سن ۳۶ سالگی در جنگ آزادی یونان کشته شد.

خانه لرد بایرون

«ویرجینیا وولف» پس از بازدید از خانه خواهران «برونته» در یورکشایر غربی گفت: این خانه «شارلوت»، «امیلی» و «آن» را به یاد می‌آورد و آن‌ها نیز این خانه را به یاد می‌آورند. وقتی وارد خانه می‌شوید در ابتدا چیزی که توجه شما را جلب می‌کند اتاق ناهارخوری است که محل جمع شدن خانواده و خواهران «برونته» بوده است؛ جایی که «شارلوت»، «امیلی» و «آن» دور یک میز می‌نشستند و نوشته‌های خود را با صدای بلند برای هم می‌خواندند. رمان‌ جاودانه «بلندی‌های بادگیر»، «جین ایر» و «آگنس گری» در این خانه خلق شده‌اند.

خانه خواهران برونتهمنبع: ایسنا

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.