۶ عدد از عجیب و غریب ترین مجسمه ها

وقتی در مورد مجسمه ها صحبت می شود، در ذهن مردم موزه ها متبادر می شود. این در حالی است که در برخی پارک ها مجسمه های کوچک یا غول پیکری ساخته شده اند که ارزش هنری بالا و طرفداران زیادی دارند.

 لیستی از پارک های اطراف جهان را جمع آوری کرده ایم که جایگاه برخی از عجیب و غریب ترین مجسمه ها هستند. از مردی که نوزادان را به هوا پرتاب می کند تا المان های داستان هزار و یک شب که بوسیله میلیون ها تن شن و ماسه ساخته شده اند.

 ​همه دست به دست در عرشه

1

در اقامتگاه «سفر دریایی خورشید» واقع در کره جنوبی، گردشگران می توانند لذت یک سفر دریایی را در خشکی تجربه کنند. در هتلی که به شکل کشتی و در اندازه های واقعی بر لب صخره مشرف به دریا ساخته شده، می توانید باغی از مجسمه ها را پیدا کنید. اثر شاخص هنری که در این محل وجود دارد، یک جفت دست غول پیکر است که «دستان برکت» ” نام دارد و با قرار گرفتن رو به سوی دریا، هر روز خورشید را در بر می گیرند.

زیر دریا

2

اگر در مکزیک به زیر آب های واقع در کانکن شیرجه بروید، پارک موزه ای از ۴۵۰ مجسمه دائمی با اندازه های طبیعی را خواهید دید که توسط جیسون تیلور ساخته شده اند. این پارک واقع در زیر آب، ساختاری صخره ای را پدید آورده که برای زندگی مرجان ها نیز مناسب است و سبب جلب غواصان به این محل می شود.

 یکی از عجایب کویری

3

ما با ۳۵ هزار تن ماسه و شن، ۷۰ نفر مجسمه ساز و مکانی به مساحت ۵ زمین فوتبال چه می توانید بکنید؟ شرکتی در کویت با این امکانات، بزرگترین مجسمه شنی دنیا را در پارکی ساحلی ظرف مدت ۹ هفته ساخته است. این مجسمه عظیم ترکیبی از عناصر داستان هزار و یک می باشد.

هنر در پارک

4

کشور نروژ به گردشگرانی که به دیدنش می آیند، دیدن بزرگترین مجسمه پارکی در دنیا را که تنها بوسیله یک نفر ساخته شده، پیشنهاد می دهد. این مجسمه به نام «مردی که نوزادان را پرتاب می کند»، یکی از جاذبه های مهم گردشگری نروژ بوده و در پارک ویجلند اسلو ساخته شده است.

 چهره ها

5

در پارکِ مجسمه های بزرگ سنگی در کره جنوبی می توانید مجسمه مشهورترین و بدنام ترین انسان های دنیا را ببینید. این پارک که در مسافت کوتاهی از سئول واقع شده، پر از مجسمه انسان هاست. از فیدل کاسترو گرفته تا آبراهام لینکلن تا پیامبرانی الهی مانند حضرت مسیح علیه السلام. موسس پارک می گوید مکانی را ساخته تا یاد بزرگترین رهبران سیاسی، نویسندگان، دانشمندان، فیلسوفان و هنرمندان دنیا را از ۱۸۰ کشور جهان گرامی بدارد.

غرور ملی کلمبیا

6

پارک «جیم دوکی» در کلمبیا، شامل نمادهای فرهنگ جهانی و ملی این کشور می باشد. این پارک به نام خلبانی کلمبیایی که مسیرهای بین المللی را به سوی این کشور گشود، نامگذاری شده و به شما اجازه می دهد در میان بنای کپی شده تاج محل، ماکت بزرگ سایت باستان شناسی سان آگوستین، نقشه ای عظیم از کلمبیا، نماهایی از عجایب ۷گانه دنیا، نمادهایی از کمدی الهی دانته، و موزه ای شامل ۷۰۰ مجسمه به کنجکاوی بپردازید. این مجسمه ها بازگو کننده تاریخ بشریت اند و گردشگران می توانند با قطاری که به دور پارک می گردد، دیدی پانوراما نسبت به همه این مجسمه ها داشته باشند.

منبع : mehrnews.com

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.