قطار لوکس عقاب طلایی به ایران ‌رسید

سرویس روزنامه ارک : اولین سفر قطار لوکس عقاب طلایی در سال ۲۰۱۵ با حرکت در مسیر جواهرات پارسی از ۲۰ فروردین ماه آغاز شد.

عقاب طلایی در سال ۲۰۱۴ دو سفر  در ایران داشت. قطار اکسپرس دانوب در سال گذشته ۱۴۰ مسافر را از کشورهای  اروپایی‌، آمریکایی، استرالیایی و حتی آسیایی به ایران آورد. طبق برنامه تعریف شده این قطار تا پایان سال ۲۰۱۵ هشت برنامه‌ رفت و برگشت به ایران خواهد داشت.

هزینه سفر ۱۵ روزه با این قطار از مجارستان تا ایران و حرکت در مسیر جواهرات پارسی حدود ۹ تا ۱۵ هزار دلار می باشد. مسافران قطار لوکس عقاب طلایی – که عضو باشگاه قطارهای لوکس دنیا است و با نام هتل ۵ ستاره چرخ‌دار شهرت دارد – به ازای هزینه‌ای که می‌پردازند‌، در طول سفر از اقامت در کوپه‌هایی که به سبک دهه‌ ۵۰ میلادی طراحی شده‌ و به سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی مجهزند و خدمتکار تمام وقت دارند، بهره‌مند می‌شوند.

مجری ایرانی این پروژه سفر این گردشگران به ایران را با قطار در شرایطی که جای خالی در هتل‌های خوب کشور به سختی پیدا می‌شود،‌را نوعی خوشبختی دانسته با تاکید بر اینکه اگر قطار اماکانات هتل را نداشت این پروژه امکان اجرا نداشت گفت : اگر این گروه بزرگ بدون قطار به ایران می‌آمد، توان پذیرش و خدمات‌رسانی به آن‌ها را نداشتیم، چون با کمبود اتاق خالی در هتل‌های مناسب ایران مواجهیم و این قطار حکم هتل آن‌ها را دارند و پوششی روی این مشکل است.

سفر قطار لوکس عقاب طلایی از بوداپست مجارستان آغاز شده و از ۲۰ فروردین سفر خود را در ایران آغاز کرده است که پس از پنج روز گشت در شمال غرب،‌ جنوب و مرکز ایران ۲۵ فروردین‌ وارد تهران می‌شود و قطار پس از دو روز توقف آماده همراهی با حدود ۶۰ مسافر دیگر خواهد شد.

وی اضافه می‌کند: این قطار در سفر نخست حامل حدود ۱۰۰ مسافر با ملیت‌های آمریکایی، انگلیسی‌، کانادایی‌، سوئیسی‌، اسپانیایی‌، پروئی، هلندی‌، ایتالیایی‌، مجارستانی‌، آلمانی و روسی خواهد بود. بیشتر مسافران این قطار را نیز آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند.و برنامه و مسیر حرکت این قطار نسبت به برنامه قبلی تغییری نکرده است. قطار از مرز رازی وارد می‌شود، از زنجان‌، یزد،‌ شیراز و اصفهان گذر خواهد کرد، در تهران متوقف می‌شود تا مسافران بعدی با هواپیما برسند و مسیر را در سمت دیگری از ایران، یعنی مشهد‌، کرمان‌ و بم ادامه خواهد داد و مسافران آن نیز یزد‌، شیراز‌، پرسپولیس ، اصفهان‌، تهران و زنجان را خواهند دید و با قطار، ایران را از مرز رازی ترک خواهند کرد.

پورفرج با تاکید بر این‌که درآمدزایی مسافران این قطار برای ایران بیشتر از گردشگران معمولی است و لزوم به سازی شرایط سفر گردشگران لوکس به کشور ادامه گفت: تعداد و زمان بازدیدهای گردشگران این قطار بیشتر از مسافران عادی است، آنها به خاطر نداشتن مشکل حمل بار‌، صنایع دستی و سوغات بیشتری از ایران می‌خرند و شاهد آن دو سفر قبلی این قطار است.

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.