دره هفت غار ، جلوه‌ای زیبا از نقاشی طبیعت

در شمال نیشابور دره‌ای وجود دارد که علاوه بر جلوه‌های خاص و بکر خود، به دلیل شرایط آب و هوایی دلنشینی که دارد، همه ساله گردشگران و کوهنوردان زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند. گردشگرانی که برای تماشای زیبایی مسیر، راهی این تنگه می‌شوند.

این دره به نام هفت غار معروف است که دلیل این نامگذاری آن، هفت وادی یا هفت تنگه است و در واقعیت غاری وجود ندارد.

این دره با تنوع و دگرگونی خود، اشتیاق دیدار را در بازدیدکنندگان افزایش می‌دهد زیرا به دلیل فرسایشی بودن و شیب تند آن هرساله پس از بارش‌ها شکل جدیدی به خود می‌گیرد و آبشارهای بزرگ وکوچکی را ایجاد می‌کند و مرتبا دچار دگرگونی می‌شود. پس به یاد داشته باشید که سفر به این منطقه هرگز برای شما تکراری نخواهد بود.

از جمله ویژگی‌های دیدنی این دره، رنگ سرخ خاک رسی آن است که باعث رنگ آمیزی و جلوه‌های خاص شده است.

دره هفت غار در هر فصلی از سال دارای زیبایی‌های منحصر به فردی است ولی به دلیل پرخروش بودن رودخانه‌اش، فصل بهار بهترین زمان برای بازدید محسوب می‌شود.

مسیرهای متفاوتی برای دسترسی به دره هفت غار وجود دارد که آسان‌ترین آن مسیر روستای باغرود است که پس از ده دقیقه کوهپیمایی می‌توان به ابتدای این دره در ارتفاع ۱۵۰۰ متری رسید. از جمله مسیرهای دسترسی دیگر می‌توان به خود روستای غار اشاره نمود.

پس از عبور از دره و زیبایی‌های آن به مدت تقریبا دو تا سه ساعت، به منطقه‌ای باز و به سرچشمه اصلی رودخانه در ارتفاع ۱۹۰۰ متری خواهید رسید. در این محل چندین درخت گردو دیده می‌شود. لازم به ذکر است که برخلاف سرد و گوارا بودن آب این چشمه، املاح زیادی در آب وجود دارد.

فراموش نکنید که این دره علی‌رغم زیبایی و مهربان بودن، برخی اوقات در مواقعی که بارندگی زیاد است، امکان خطراتی وجود دارد.

[Best_Wordpress_Gallery id=”35″ gal_title=”دره هفت غار”]

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.