جاذبه‌‌های گردشگری تبریز

یکی از مهم‌ترین اهداف هر گردشگر در سفر، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و میراث گرانبهای مقصد است. هر شهری از ایران عزیزمان دارای جاذبه‌های زیبا و منحصر‌به‌فرد می‌باشد که تبریز نیز به نوبه خود یکی از بهترین مقاصد با شاخص‌ترین آثار برای سفردوستان تلقی می‌‌شود. در این بخش از سفرنامه ارک می‌خواهیم توضیح مختصری از جاذبه‌‌های گردشگری تبریز را برای شما میهمانان عزیز ارائه دهیم.

هنگام گشت و گذار در تبریز متوجه خواهید شد که در میان انبوهی از آثار دودمان قاجاری قرار گرفته‌اید. این شهر به دلیل ولیعهد‌‌نشین بودن در دوره قاجار، بناهای شاخصی را از آن دوره به یادگار نگه داشته است. بازار تبریز، برج یانقین، خانه‌های تاریخی همچون خانه امیر نظام گروسی (موزه قاجار)، خانه سلماسی (موزه سنجش)، خانه کوزه کنانی (موزه مشروطه)، خانه بهنام، قدکی، گنجه‌ای زاده، علوی، حیدرزاده، علی مسیو و شربت اوغلی از جمله آثاری هستند که می‌توانید عهد قاجار را به چشم ببینید.

بناهای تاریخی و منحصر‌به‌فرد زیادی در این شهر وجود دارند که بازدید از آن‌ها را برای شما پیشنهاد می‌کنیم. این آثار ارزشمند عبارتند از مسجدکبود، ارک علیشاه، مسجد جامع تبریز، برج خلعت پوشان، ربع رشیدی و وقف نامه ربع رشیدی، عمارت شهرداری تبریز، پل قاری، مسجد صاحب‌الامر، مسجد ثقه‌السلام، حمام نوبر و مدرسه رشدیه.

جاذبه‌‌های گردشگری تبریز

شهری که در حال گشت ‌و‌ گذار هستید، از نظر شمار موزه‌ها سومین شهر ایران بوده و موزه‌های متعدد و متنوعی را داراست. پس زمانی را برای موزه‌های این شهر، از قبیل موزه آذربایجان، موزه عصرآهن، موزه شهر و شهرداری، موزه سنجش، موزه ادبی استاد شهریار، موزه مشروطه، موزه محرم، موزه قاجار، موزه سفال، موزه قرآن و کتابت، موزه فوتبال و موزه تاریخ طبیعی اختصاص داده و از آن‌ها بازدید کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که به شعر و ادبیات علاقه دارید، باید بدانید که مقبره‌الشعرا و مقبره دوکمال، با دارا بودن مقابر شاعران و نقاشان برجسته می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در سفر به تبریز هرگز گذراندن اوقاتی را در ائل‌گلی تبریز از دست ندهید. این مکان فرح‌بخش با عمارت کلاه فرنگی خود در وسط استخر یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری تبریز محسوب می‌شود.

جاذبه‌‌های گردشگری تبریز

عون‌بن‌علی، پارک مفاخر آذربایجان، پارک مینیاتور، باغ شمس تبریزی، پارک ولیعصر، پارک بزرگ ائل باغی، پارک جنگلی باغمیشه، باغلارباغی و پارک مسافر از دیگر مکان‌های دیدنی تبریز هستند.

امیدواریم که با بازدید از این جاذبه‌های ارزشمند و گرانبها از لحظات سفر خود حداکثر بهره را برده و سفری دلچسب داشته باشید و پس از بازگشت به خانه با مرور خاطرات، ناخودآگاه لبخند بر لبانتان بنشیند.‌

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. شهر زیبا و خوبیه.برای خرید البسه هم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.