کاخ مروارید میزبان جشنواره اقوام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از برگزاری جشنواره بزرگ اقوام در کاخ مروارید کرج خبر داد.

ابوالفضل عبیدی اظهار کرد: این جشنواره بعد از پایان سوگواری فاطمیه(س) در مجموعه فرهنگی – تاریخی کاخ مروارید برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بازارچه صنایع دستی و سوغات با ۵۰ غرفه، برپایی ۱۰ سیاه چادر و انجام برنامه‌های آیینی، سنتی و فولکلور، از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این جشنواره است.

عبیدی ادامه داد: تهیه پخت غذا و آش های محلی، انجام بازی‌های محلی، موسیقی های سنتی و نوروزخوانی از دیگر برنامه‌های جشنواره بزرگ اقوام استان البرز است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز افزود: استان البرز به دلیل مهاجر پذیری و قرار گرفتن اقوام مختلف در کنارهم به ایران کوچک شهرت یافته است .

این مسئول گفت: بدون شک برگزاری جشنواره‌هایی ازاین قیبل زمینه مناسبی برای شکوفایی ظرفیت‌های قومی البرز را فراهم می‌کند.

کاخ مروارید البرز نوروز امسال باز است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز هم‌چنین گفت: کاخ مروارید پس از ۱۰ سال تعطیلی، در نوروز امسال آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

‌عبیدی ‌اظهار کرد: در طول تعطیلات سال نو، کاخ مروارید که بیانگر معماری مدرن معاصر است از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ عصر میزبان علاقمندان و گردشگران است .

وی خاطرنشان کرد: حفاظت و مرمت اضطراری، پاکسازیهای محیطی، ساماندهی فضاهای سبز و آماده سازی کاخ برای بازدیدهای گروهی، تنها بخشی از اقداماتی بوده که توسط میراث فرهنگی البرزصورت گرفته تا این کاخ در نوروز امسال بتواند از گردشگران میزبانی کند.

عبیدی ادامه داد: به منظور آشنایی مسافران نوروزی با کاخ سلطنتی مروارید، برنامه های متنوع و مفرحی در این مجموعه فرهنگی – تاریخی تدارک دیده شده که از آن جمله می توان به نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و همچنین جشنواره بزرگ اقوام اشاره کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز خاطر نشان کرد: کاخ سلطنتی مروارید در ۱۱۱ هکتار و با دو هزار و ۵۰۰ متر زیربنا بین سال‌های ۱۳۴۵تا ۱۳۴۷ در مهرشهر کرج ساخته شد.

وی گفت: سازه‌ اصلی این کاخ که به شکل سفره‌ماهی‌ است که صدفی را دربرگرفته طی دهه قبل بسیار آسیب دیده است‌.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.