مجسمه‌های عظیم خدایان در کوه نمرود ترکیه

یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرها در شرق ترکیه سفر به آرامگاه سلطنتی فراز قله کوه نمرود است. کوه نمرود (نمروت داغ) با ارتفاعی بیش از ‏‎دو‎هزار متر در جنوب‌شرقی ترکیه واقع است که دارای ‏آثار تاریخی سنگی بسیار بزرگ و متعددی همچون مقبره‌ پادشاهی متعلق به یک قرن پیش از میلاد ‏بوده و در ۴۰ کیلومری شمال «کاهتا» قرار دارد.  این سازه یکی از ابنای تاریخی و با اهمیت در ترکیه می باشد . گفته شده است که این سازه ها یک قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده و به افتخار پادشاهان ایجاد شده است.

4880735044_a9a943bfdb_z

ارتفاع برخی سنگ‌های این منطقه، مخصوصا سنگ‌هایی ‏که برای ساخت مقبره سلطنتی بکار رفته تا ۹ متر نیز می‌رسد. کوه نمرود در سال ۱۹۸۷ به فهرست ‏میراث جهانی یونسکو راه یافته و پذیرای گردشگران بسیاری طی ماه‌های آپریل تا اکتبر می‌شود.
این کوهستان محل مطالعه‌ی خودبزرگ‌بین‌ها است و پنجاه متر ارتفاع دارد و در واقع از سنگ‌های خردشده توسط بردگان ساخته شده است. با مجسمه‌های عظیم خدایان و پادشاه آنتاکیوس. ‏
گفته می‌شود علت درهم شکستن بسیاری از مسجمه‌های موجود در منطقه‌ی کوه نمرود، که به شمایل خدایان رومی و ایرانی چون اهورا مزدا، زئوس و هرکولس بوده‌اند، مبارزه با بت‌پرستی بوده است. از خصوصیات مجسمه‌های پیدا شده در این محل کوه نمرود می‌توان به ارتفاع ۴۹ متری آنها، استیل یونانی تراشیدن سنگ‌ها و در عین حال سبک ایرانی لباس‌ها و موهای آنها اشاره نمود.

NemrutDagi_20120202 Nemrut-Mountain

به گزارش مشرق به نقل از ترکیه آنلاینٰ نقطه تلاقی تمدنهای شرق و غرب بروی یک هرم عظیم در ارتفاع ۲۱۵۰ متری قرار داشته و بعنوان هشتمین عجایب دنیا نامیده میشود. مجسمه های رویایی ۱۰ متری و کتیبه هایی که در اطراف آن قرار دارد ، در میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفته است . در کوه نمرود علاوه بر مجسمه های غول پیکر و گورستانها ، یکی از بهترین مکانها برای مشاهده غروب و طلوع آفتاب در دنیا می باشد. همه ساله هزاران نفر برای مشاهده غروب و طلوع آفتاب به کوه نمرود می آید.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.