علی لاریجانی: ساخت و توسعه اقامتگاه های بین راهی ضروریست

سرویس خبری روزنامه ارک علی لاریجانی با اشاره به ساخت کاروان سراهای تاریخی در مسیرهای مختلف بین شهرهای ایران که تعداد آنها به حدود هزار مورد می رسد اظهار داشت: این کار نشان می دهد در دوره های تاریخی مورد نظر فرمتی برای مسافرت وجود داشته که نیازهای مسافران را متناسب با شرایط هر منطقه تامین می کرده است اما اکنون به نظر می رسد ما فرمتی برای مسافرت های مردم نداریم و همین کمبود امکانات اقامت و استراحت مسافران باعث فشار به مردم شده است.

وی با اشاره به یکی از اقامت گاه های بین راهی در بزرگراه تهران – قم افزود: این نمونه نشان می دهد که ساخت چنین اقامت گاه هایی توسط بخش خصوصی می تواند ضمن درآمدزایی و ایجاد اشتغال، تسهیلات فراوانی برای مسافران نیز فراهم کند. لذا همین مدل می تواند به سایر مسیرهای بین شهرها تعمیم یابد.

لاریجانی افزود: توسعه چنین اماکن و اقامت گاه هایی به ویژه برای شهرهای کم تردد می تواند باعث جذب مردم و تنوع مقاصد سفر و گردشگری در کشور شود، ضمن اینکه چنین کاری می تواند یک امکان و خدمت ماندگار برای جمهوری اسلامی تلقی شود.

در این دیدار مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: متولی ارایه مجوز برای ساخت اقامت گاه های بین راهی وزارت راه و شهرسازی است و متقاضی برای ساخت این اقامت گاه ها نیز بسیار زیاد است اما بر اساس بررسی های انجام شده، متقاضیان نسبت به طولانی بودن فرآیند اعطای مجوز و به ویژه استعلام های متعدد از دستگاه های مختلف، گلایه مند هستند. بر همین اساس سازمان میراث فرهنگی با وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی را انجام داده و وزیر راه شخصا قول داده تا در زمینه اعطای مجوز های مذکور تسهیلاتی فراهم شود و این فرآیند ها و استعلام ها متمرکز شود. سلطانی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ مجتمع بین راهی در کشور در حال ساخت است اظهار داشت: بر اساس مطالعات سازمان میراث فرهنگی، نیاز کشور به چنین اقامت گاه هایی بین ۷ تا ۸ برابر تعداد موجود است. وی افزود: از نظر اقتصادی احداث این اقامت گاه ها توجیه اقتصادی مناسبی دارد و سیاست دولت نیز حمایت همه جانبه از ساخت و توسعه این اقامت گاه ها برای ایجاد تسهیلات و امکانات بیشتر برای مردم و گردشگران است .

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.