عطر گل یاس در نمایشگاه فاطمیون تبریز پراکنده شده است

همزمان با ایام فاطمیه و در سال جدید یازدهمین نمایشگاه «شهرک آسمانی فاطمیون» با فضاسازی شهر مدینه پذیرای ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در تبریز است.

یازدهمین نمایشگاه و شهرک آسمانی فاطمیون با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی و مقامات لشکری و کشوری و همچنین متولیان هیأت های مذهبی شهر تبریز با هدف برپایی مجلس عزای شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه ائل‌‎گلی تبریز افتتاح شده است.

سجاد تجددیان، جانشین مسوول نمایشگاه شهرک آسمانی فاطمیون گفت: شهرک آسمانی فاطمیون که از سال ۸۴ به همت ستاد منتظران ظهور تبریز همزمان با ایام فاطمیه برپا می‌شود؛ شامل غرفه‌هایی از جمله نمادی از ‌کوچه‌های بنی‌هاشم، روضهالنبی، مسجدالنبی، جریان سقیفه، ماجرای کوچه، بیت‎الزهرا(س)، قبرستان بقیع، بیت‌الاحزان، چاه حضرت علی(ع)، باغ فدک وغیره است.

لح

وی افزود: ترویج فرهنگ شیعه و درک مفهوم واقعی انتظار برای رسیدن به آرمان والای بشریت و برقراری حکومت عدل در جهان از دیگر اهداف ستاد منتظران ظهور در برپایی این شهرک است تمامی فعالان این خیمه عزای فاطمی به صورت افتخاری شبانه روز در خدمت شهروندان هستند.

احها

تجددیان خاطرنشان کرد: برگزاری نمازهای جماعت، ختم قرآن، زیارت حضرت زهرا(س) و سخنرانی و عزاداری، غرفه پاسخ به شبهات، تئاتر خیابانی، برپایی غرفه‌های فروش کتاب و نرم‌افزار، اطعام بازدیدکنندگان، برپایی ایستگاه‎های صلواتی و غیره از دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند تاریخ مظلومیت حضرت زهرا(س) و دفاع ایشان از ولایت را بازگو کرده و مطرح کند، افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی با این حجم کاری نشان می دهد با پشتوانه فکری و کار جمعی انجام شده است.

6d153365_0f44_455d_aeb9_ac51c76f60e9

جانشین مسوول این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بزرگ شهرک آسمانی فاطمیون در پارکینگ تفرجگاه ائل‌گلی تبریز در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع از ۲۶ اسفندماه سال ۹۳ گشایش یافته و تا ششم فروردین سال ۹۴ از ساعت ۱۶ تا ۲۳ پذیرای شهروندان و علاقه‌مندان به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی اعلام کرد: در این نمایشگاه که با تلاش شبانه‌روزی حدود ۴۰۰ نفر به از اوایل دی ماه سال ۹۳ آغاز شده و در ۲۴ اسفند ماه سال ۹۳ افتتاح شد و مدت ۲/۵ ماه کار ساخت آن به انجام رسیده برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین بعد از مدینه نمادی از واقعه کربلا و یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس با ساختاری ملموس از فضای جبهه و جنگ، تداعی‌کننده مرام و مسلک رهروان راه ولایت، در معرض دید زائران قرار می‌گیرد.

وی گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه این است که بتوانیم ایام فاطمیه را نیز همانند ایام محرم با شور و حزن خاص خود برگزار کنیم و ترویج فرهنگ شیعه و درک مفهوم واقعی انتظار برای رسیدن به آرمان والای بشریت و برقراری حکومت عدل در جهان از دیگر اهداف ستاد منتظران ظهور است.

وی به برگزاری نمایشگاه یادمان شهدا و بازسازی شهدای عملیات کربلای پنج نیز در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بنرهایی از وصیت های شهدا در خصوص حجاب در این نمایشگاه نصب شده و قسمت هایی از کانال ماهی و منطقه پنج ضلعی در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

e95bde02_c525_4446_8515_376912bc9ee6 ab236e29_6350_4a63_b373_3bb405cc55b1

لازم به ذکر است هر شب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم سخنرانی و مداحی در این نمایشگاه برگزار می شود و حجت الاسلام حسن زاده ،صمد قلیزاده و محمدرضا توپریز سخنران و مداحان امشب نمایشگاه هستند.

گفتنی است روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه نیز مراسم سخنرانی و مداحی ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است که در این نمایشگاه مسابقه کتابخوانی” مرا شبانه دفن کنید” به مناسبت ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام، حضرت زهرا (ع) برگزار می شود و علاقمندان برای شرکت می توانند برای تهیه کتاب به غرفه های نمایشگاه در نمایشگاه فاطمی، مصلی امام خمینی (ره)، دانشگاه تبریز و دانشگاه ازاد اسلامی تبریز مراجعه کنند و آخرین مهلت شرکت در این مسابقه تا چهاردهم فروردین ماه سال جاری است.

جوایز این مسابقه، پنج کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و بسته های فرهنگی است و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید عدد ۷ را به شماره ۵۰۰۰۲۱۹۰۶۰۳۰۱۴ ارسال فرمایید.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.