جزیره هوکایدو، زیستگاه ۷ حیوان دوست داشتنی

هوکایدو، جزیره‌ای بزرگ در شمالی‌ترین نقطه ژاپن، زیستگاه مجموعه‌ای از مخلوقات کوچک و زیبا هست که در هیچ جای ژاپن دیده نمی‌شوند. در این مجموعه هفت نوع بسیار دوست داشتنی وجود دارند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند.

برخی از این حیوانات زیرگونه‌ای از حیوانات دیگر هستند ولی برخی دیگر به عنوان منحصر به فرد و بومی شناخته می‌شوند. در کل همه‌ی آن‌ها زیبا هستند.

جزیره هوکایدو چه به خاطر ورزش‌های زمستانی و مناظر طبیعی، چه به دلیل داشتن فرهنگ خاص و حیوانات جذاب، ارزش دیدن دارد.

در این مطلب این هفت حیوان دوست داشتنی را برای شما معرفی می‌کنیم.

۱) Ezo Momonga

این حیوان نوع منحصر به فردی از سنجاب پرنده است که در هوکایدو زندگی می‌کند. این حیوان بزرگ دارای چشم‌های تیره و پنجه‌های کوچک است که در مناطق راه‌آهن محلی دیده می‌شود.

1cute-animals-hokkaido-ezo-japan-4 1cute-animals-hokkaido-ezo-japan-14 1cute-animals-hokkaido-ezo-japan-20 1cute-animals-hokkaido-ezo-japan-22 1cute-animals-hokkaido-ezo-japan-25 1cute-animals-hokkaido-ezo-japan-37

۲) Shima-Enaga

Shima-Enaga یک نوع حیوان با دم دراز است که در هوکایدو یافت می‌شود. صورت این حیوان به طور کامل سفید است.

2cute-animals-hokkaido-ezo-japan-41

۳) روباه قرمز هوکایدو

روباه قرمز هوکایدو زیرگونه‌ای از روباه قرمز است. خالی از لطف نیست اگر چند تصویر از این روباه‌ها نیز منتشر کنیم.

3cute-animals-hokkaido-ezo-japan-53cute-animals-hokkaido-ezo-japan-303cute-animals-hokkaido-ezo-japan-11 3cute-animals-hokkaido-ezo-japan-12

۴) سنجاب قرمز هوکایدو

سنجاب قرمز اروپایی در سراسر آسیا و اروپا دیده می‌شود اما هوکایدو دارای گونه منحصر به فردی است که تنها این جزیره در ژاپن این سنجاب‌های بامزه را در خود جای می‌دهد.

4cute-animals-hokkaido-ezo-japan-6 4cute-animals-hokkaido-ezo-japan-31

۵) Ezo Naki Usagi

هوکایدو مملو است از خرگوش یا Ezo Naki Usagi که از گونه‌های محلی شمالی پیکا است. این مخلوق زیبا در آسیای شمال ژاپن و شمال آسیا زندگی می‌کند. گفته می‌شود که این خرگوش الهام بخش پیکاچو، یک شخصیت خیالی و کارتونی بوده است.

5cute-animals-hokkaido-ezo-japan-32 5cute-animals-hokkaido-ezo-japan-33 5cute-animals-hokkaido-ezo-japan-44

۶) Iizuna

Iizuna یا به عبارتی راسو، آب و هوای شمالی هوکایدو، سیبری و شمال اسکاندیناوی را برای زندگی ترجیح می‌دهد. بر خلاف سایر راسوها، این نوع راسو در زمستان برای استتار به سفید تبدیل می‌شود.

6cute-animals-hokkaido-ezo-japan-34

۷) Ezo Fukuro

Ezo Fukuro یکی از گونه‌های جغد اورال است که متاسفانه دوست دارند از حیوانات زیبا و خوشمزه دیگر تغذیه کند.

 7cute-animals-hokkaido-ezo-japan-17 7cute-animals-hokkaido-ezo-japan-40

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.